Înmatriculările din Marea Britanie au crescut în luna martie, pe fondul revenirii de pe urma efectelor pandemiei, însă creșterea este de numai 11,5%, într-o lună în care britanicii sunt obișnuiți să cumpere autovehicule. Dacia nu a reușit să beneficieze de această creștere, înregistrând una dintre cele mai mari scăderi din piață.
Dacia a înmatriculat numai 2.149 de autoturisme în luna martie, în Marea Britanie, situându-se în treimea care a rămas în zona de declin, unde se află în rest doar mărci japoneze și coreene, Fiat, dar și marca britanică Jaguar. Scăderea mărcii Dacia a fost în luna a treia de 28,6%, rezultat care adâncește declinul vânzărilor din acest an la -35,19%, cu un total de numai 3.276. În primele două luni ale acestui an, Dacia a fost puternic afectată de restricțiile impuse de guvern activităților economice și populației, înregistrând aproximativ 1.100 de autoturisme înmatriculate. Anul trecut, în intervalul ianuarie – martie, Dacia raporta 5.055 de unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe celelalte piețe din Europa, Dacia a reușit să profite de creșerile uriașe în unele cazuri, impunându-se cu noile modele lansate, Sandero și Sandero Stepway.
Cele mai performante mărci au fost, în luna martie, pe piața din UK, Peugeot, Citroen și Jeep, care aparține noii companii Stellantis. De asemenea, printre constructorii care au performat se mai numără Volvo, Subaru și Vauxhall, în timp ce mărcile premium au avut creșteri moderate, în media pieței.
În total, Marea Britanie a raportat un volum de 283.964 autoturisme, în martie și 425.525 pe întreg trimestrul, cu 12% sub nivelul din 2020.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiCele mai vândute automobile au fost în luna a treia Vauxhall Corsa, Ford Fiesta și Mercedes A Class, pe locul al patrulea situându-se Tesla Model 3, o performanță pentru un automobil exclusiv electric. Potrivit statisticilor oficiale, segmentele cu cel mai mare avans au fost PHEV (hibrid cu încărcare,152%) și full-electric (42%). De asemenea, mașinile cu motorizări mild-hibrid au crescut cu circa 130%, în timp ce propulsiile diesel au scăzut cu 31,4%, iar cele pe benzină, cu 10%.