Grupul Renault a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an, cu o scădere de aproape 26% a vânzărilor și aproape la fel de mare a veniturilor. Dacia a avut o scădere și mai mare, de 40,1% la volumul de mașini vândute la nivel global.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Marca Dacia a înregistrat un volum total de 110.279 de autovehicule vândute, în primul trimestru al anului, cu 40,1% mai puține decât anul trecut, când erau înmatriculate 184.032 vehicule. Dintre acestea, 101.778 au fost autoturisme (-40,6%), iar 8.501 au fost vehicule comerciale (-32,7%). În Europa, scăderea Dacia a fost de 44,5%.
Datele financiare și cele de vânzări anunțate de Renault Group arată o scădere a vânzărilor întregului grup cu 25,9%, la 672.962 unități, în timp ce veniturile au scăzut cu 19,2%, la 10,12 miliarde euro. Renault reamintește că a decis să nu acorde dividende în acest an acționarilor săi, renunțând totodată la țintele financiare asumate anterior pentru 2020.
Sectorul auto al grupului a înregistrat o scădere de 36% a vânzărilor în Europa, pe o piață care a a avut o cădere mult mai lentă, 26,2%. Scăderea a fost generată în special de Dacia, care are clienți preponderent privați, în timp ce marca Renault a înregistrat o scădere de 32,3%.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Kilometrajul mașinilor second-hand aduse în România este falsificat în medie cu 59.000 de kmPe segmentul electric, Renault a vândut 22.810 vehicule, cele mai multe vânzări fiind ale modelului ZOE.
În afara Europei, unde Renault este mai puțin expusă, scăderea grupului a fost de 13,4%.
În acest moment, Rusia a devenit cea mai mare piață a grupului, depășind Franța, cu 115.713 unități vândute, având și cea mai mare cotă de piață pentru grup (29.04%), cu excepția Marocului (42,07), dintre cele mai mari 15 piețe ale Renault Group din lume. Franța, pe locul al doilea, a cumulat 110.467 vehicule vândute, iar pe locul 3 se află Germania.