Creștere uriașă pentru Dacia în luna iunie, pe piața din Germania, și un volum record după prima jumătate a anului. Piața germană și-a revenit după reculul cauzat de scandalul diesel și încheie primul semestru al anului cu aproape 3% în creștere.
Dacia a înregistrat un volum de 7.957 autoturisme înmatriculate în Germania în luna iunie, cu aproape 50% mai multe decât anul trecut, reușind din nou să-i depășească pe japonezii de la Toyota, dar și celelalte mărci japoneze, precum și mărcile franceze (cu excepția Renault). La finalul celor șase luni din 2018, Dacia a încheiat cu un volum vândut de 39.193 de autoturisme, cu 24,6% mai multe decât în perioada similară din 2017, având o cotă de piață bună, de 2,1%.
Piața din Germania a scăpat de efectele scandalului diesel și și-a continuat trendul crescător de la începutul anului, marcând cu volum de 341.308 în iunie, cu 4,2% mai mutle, respectiv un total de 1,8 milioane de autoturisme pe șase luni, cu 2,9% mai multe. Piața totală, autoturisme, vehicule comerciale și restul vehiculelor a totalizat în primele șase luni 2,1 milioane unități.
Volkswagen a avut un parcurs foarte bun în aceste prime 6 luni, în ciuda faptului că se află la originea scandalurilor diesel, cu 66.389 autoturisme (+9,6%) în iunie și 361.659 (+8,6%) în intervalul ianuarie - iunie. Marca VW păstrează o cotă de piață de aproape 20%, la mare distanță de rivalele sale. A doua marcă în clasament, Mercedes - Benz, a pierdut clienți față de iunie anul trecut (-9,6%), în timp ce Audi, pe locul trei, a crescut cu 10 procente.
În ciuda trendului pozitiv al celei mai mari piețe din Europa, aproximativ jumătate dintre mărcile prezente pe piață au ajuns la finalul primei jumătăți din an cu vânzări negative în comparație cu anul trecut. Printre cele mai mari scăderi le-a avut Tesla, care se pare că și-a pierdut atractivitatea în fața clienților nemți, aflați, probabil, în așteptarea noilor modele Audi sau Mercedes. Marca de mașini electrice a înregistrat o scădere de 20% în iunie și de 33,8% pe întreg anul.