Nissan Motor a anunțat că abandonează o tranzacție de 1 miliard de euro, prin care vindea afacerile cu baterii electrice, deoarece partenerii cu care se afla în discuții avansate nu au reușit să colecteze fondurile necesare.
Vânzarea companiei Automotive Energy Supply, de către Nissan, fondului de investiții chinez GSR Capital a fost oprită, constructorul de automobile japonez anunțând că procedura a fost abandonată. Motivul este imposibilitatea fondului de a produce capitalul necesar achiziției.
Tranzacția, estimată la circa 1 miliarde de dolari, ar fi trebuit să se încheie pe 29 iunie, însă GSR nu a avut fondurile necesare, acest termen fiind al treilea deja stabilit de cele două părți. Potrivit analiștilor, aceasta ar fi fost cea mai mare tranzacție încheiată vreodată în sectorul producției de baterii Li-Ion.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul încheiat de cele două părți a fost anunțat anul trecut, fiind detaliată la acel moment și procedura ce fusese stabilită între cele două companii. Nissan urma să preia controlul în toate unitățile deținute în SUA, Marea Britanie și Japonia, după care să vândă participația celor de la GSR. Vânzarea cuprindea atât unitățile de producție cât și restul operațiunilor cu baterii, respectiv toate subsidiarele Automotive Energy Supply Corporation (AESC): unitatea de producție de baterii din Smyrna, Tennessee, deținută de Nissan North America Inc. (NNA), cea din Sunderland, Anglia, deținută de Nissan Motor Manufacturing (U.K.) Ltd. (NMUK). De asemenea, vor include unitățile de dezvoltare, inginerie și producție Oppama, Atsugi și Zama, din Japonia.
Potrivit lui Hiroto Saikawa, CEO Nissan, era vorba despre „o operațiune win-win pentru AESC și Nissan. Va permite AESC să utilizeze rețeaua și investițiile GSR pentru a-și extinde baza de clienți și să crească competitivitatea. În schimb, va îmbunătăți competitivitatea Nissan în domeniul vehiculelor electrice. AESC va rămâne un partener important pentru Nissan pe msăură ce vom aprofunda atenția către proiectarea și producția de vehicule electrice”.
Acordul prevedea preluarea întrgului personal de la facilitățile din cele trei țări, în timp ce sediul și centrele de dezvoltare ar fi rămas în Japonia.
Pentru a completa tranzacția, Nissan a fost nevoită să preia controlul complet asupra AESC, companie fondată în 2007 pentru dezvoltarea de baterii Li-Ion, prin cumpărarea pachetului de 49% deținute de NEC Corporation și de subisdiara sa NEC Energy Devices.
CITEȘTE ȘI Prima ediție specială Volvo S60 s-a vândut în 39 de minute de la lansare, prin aplicația dedicatăPrimul termen de finalizare prevăzut de acord era decembrie 2017, după primirea acordurilor de la organismelor antitrust din fiecare țară.
Analiști din piață sunt de părere că Nissan va continua să caute cumpărător pentru afacerile cu baterii, pentru a-și putea concentra atenția asupra business-ului de bază, cu automobile. Carlos Ghosn, șeful Renault și al Nissan, și-a exprimat poziția pe acest subiect, spunând că este mai profitabil să cumperi baterii de la furnizori decât să le produci singur.
Săptămâna aceasta, o altă companie chineză, CATL, cel mai mare producător de baterii electrice din China, a anunțat că va demara o investiție într-o unitate de producție a bateriilor în Germania, localul fiind ales la scurt timp după semnarea unui contract cu BMW, care va cumpăra de la CATL baterii Li-ion pentru modelele sale electrice.