Dacia reușește să-și consolideze rezultatele de pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania, cu o creștere de peste 30 de procente în primul trimestrul al anului, cu aproape 6.000 de mașini înmatriculate în martie, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia are o cotă de piață de 2,5% în acest moment, în Germania, o valoare foarte bună pentru o marcă de import care nu face parte din grupurile germane, după ce a reușit să încheie primul trimestru din acest an cu un volum vândut de 16.394 autoturisme, adică o creștere de 30,4% față de perioada similară din 2022.
Rezultatul vine după o lună martie care a adus o nouă creștere în vânzările mărcii românești, cu 5.931 de autoturisme înmatriculate și 31% avans față de luna similară din 2022. În acest moment, Dacia este pe locul 13 pe o piață extrem de puternică, în care mărcile germane și mărcile care aparțin grupurilor germane ocupă peste 50% din piață și în același timp opt din cele 12 locuri din fața mărcii Dacia.
Practic, doar Hyundai, Toyota și Fiat, dintre mărcile non-germane, fără producție locală, depășesc Dacia.
Înmatriculările de autoturisme din Germania au prins avânt în martie, cu 16 procente mai mult decât în urmă cu un an, adică un volum de 281.361 de unități înmatriculate, însă după primul trimestru, creșterea este ceva mai modestă, 6,5%, corespunzător unui volum de 666.818 autoturisme. Este de remarcat că o bună parte din mărcile germane, VW, în primul rând, dar și Mercedes și Audi, au înregistrat creșteri bune în primul trimestru, în timp ce doar BMW, Opel și Ford mai au scăderi față de anul anterior.
De la începutul acestui an, guvernul a diminuat subvențiile pentru vehicule electrice și hibride, astfel că este de așteptat să vedem pe parcursul anului o scădere a vânzărilor acestui tip de propulsie, în favoarea benzinei, care pare că revine în atenția publicului.