Dacia și-a revenit și are vânzări robuste pe piața franceză de automobile, cu creșteri importante ale înmatriculărilor din luna octombrie, mult peste media pieței. Marca românească depășește în continuare Citroen, chiar pe piața de origine a acestei mărci care și-a propus să concureze pe segmentele accesibile, relevă date analizate de Profit.ro.
Marca Dacia are în luna octombrie o cotă de piață cu un procent peste cea rivalilor de la Citroen, care s-au conturat începând din acest an ca principal rival pe piața europeană. Cu 13.533 de autoturisme înmatriculate în Franța, Dacia crește cu 33,2%, un procent cu mult mai mare decât cel cu care a crescut piața franceză de autoturisme în luna zecea, respectiv 21,9%. În acest fel, cota de piață a mărcii de la Mioveni revine la o valoare foarte bună, de 8,9%, pe segmentul de autoturisme, cu aproape un procent sub cea a Citroen, care are 8% și un volum de 12.242 autoturisme înmatriculate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și marca Renault a înregistrat un avans foarte bun, de 29,2%, ceea ce ridică întreg grupul la un volum total de 37.470 unități înmatriculate și o cotă de piață de 24,6%, cu mai puțin de 4 procente sub Stellantis, care vinde 9 mărci importante de vehicule pe piața franceză. Dintre grupurile non-franceze, Toyota a avut cel mai bun rezultat de vânzări, cu 10.760 unități și 7,1% cotă de piață.
După 10 luni, Dacia își păstrează un avans de 24,1% față de volumul din 2022, cu un total de 130.727 autoturisme înmatriculate în Franța, cea mai mare piață a mărcii. Cota de piață a Dacia rămâne peste pragul de 9%, peste cea de 7,5% a rivalilor de la Citroen (108.725 autoturisme).
Grupul Renault are 363.036 autoturisme înmatriculate în intervalul ianuarie – octombrie, adică 25,2% din piață, cu 3,6 procente sub cele ale Stellantis. Creșterea Renault Group a fost anul acesta de 20,8%, în timp ce a Stellantis se ridică la doar 3,3%.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme revin pe creștereDacia Sandero este, după 10 luni, al treilea cel mai vândut automobil din Franța, cu 57.825 unități, adică 4% din piață și aproape jumătate din vânzările mărcii pe această piață. Duster se află pe locul 9, cu 27.317 unități vândute.
Și Dacia Spring are rezultate foarte bune, pe segmentul electric, fiind al treilea cel mai vândut, după Tesla Model Y și Fiat 500. Anunțul autorităților privind eliminarea Spring de pe lista mașinilor subvenționate au generat o accelerare a vânzărilor, cumpărătorii fiind preocupați să prindă ultimele luni de subvenție.