Dacia a început să-și revină pe piața din Germania, în luna a șasea, însă ritmul este departe de cel înregistrat de cei mai mulți dintre competitori. După șase luni, Dacia se numără printre cele șapte mărci pe pierdere.
Dacia a înmatriculat în luna iunie, pe piața din Germania, 4.051 de autoturisme, ceea ce marchează revenirea pe plus a vânzărilor mărcii românești pe această piață, cu un volum mai mare decât luna trecută cu peste 1000 de autoturisme și cu peste 1.500 mai multe față de anul trecut (+17,5%). Cu toate acestea, procentul de creștere este unul mic, în comparație cu restul pieței. Înmatriculările din Germania au crescut în iunie cu 24,5%, ajungând la 274.152 de autoturisme.
Tesla a atins un veritabil record, cu o creștere de 431% a vânzărilor, la un volum de 4.466 unități, depășind cota de piață pe care o are Dacia în acest moment (1,6%). De asemenea, au înregistrat creșteri mari Smart (cu mașinile electrice), Hyundai, Toyota, Opel, Kia și Mazda. Liderul pieței, Volkswagen, a înmatriculat 57.159 de autoturisme și a atins o cotă de aproape 21%, dominând consistent piața locală.
CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în programDupă prima jumătate a anului, Dacia se află în continuare în teritoriu negativ cu vânzările, din cauza efectelor severe ale crizei semiconductorilor, dar și din cauza lipsei serioase de motorizări și modele. Practic, în acest moment Dacia se bazează pe cea mai mare piață auto din Europa pe modelele Sandero Stepway și pe Duster, acesta din urmă având o mulțime de neajunsuri.
De altfel, Dacia se grăbește să lanseze comenzile pentru Duster face-lift pe această piață, cu motorizări ceva mai diversificate. În total, Dacia a înmatriculat în Germania, în 2021, 17.070 autoturisme, cu 15,6% mai puține decât în intervalul similar din 2020, când țara se afla în plină pandemie. De altfel, doar alte șase mărci mai au soarta Dacia, având pierderi după șase luni: Mitsubishi, Jaguar, Honda, Ford și DS. Cei de la Ford au fost și ei afectați de imposibilitatea de a-și aproviziona fabricile cu cipuri electronice, uzina din Craiova numărându-se printre victime. Modelul Puma, printre cele mai vândute ale mărcii, a suferit, din acest motiv, poate chiar mai sever decât Duster.