Porsche AG și compania Rimac au ajuns la un acord în privința mărcii Bugatti

Porsche AG și compania Rimac au ajuns la un acord în privința mărcii Bugatti
scris 6 iul 2021

Compania Porsche AG, care controlează marca Bugatti, în urma reorganizării grupului Volkswagen, a ajuns la un acord cu compania croată Rimac pentru cedarea mărcii Bugatti și crearea unei fabrici Bugatti – Rimac.

Transferul mărcii de lux Bugatti către croații de la Rimac s-a transformat într-un joint-venture care va produce un automobil electric ce va purta marca italiană. Oliver Blume, șeful Porsche AG, și Mate Rimac, șeful companiei care îi poartă numele, au semnat un acord care anunță un nou producător auto, Bugatti-Rimac. Cele două companii înființează astfel un joint-venture cu sediul la Zagreb, Croația, data stabilită fiind finalul acestui an, după ce vor fi primite toate avizele autorităților anti-trust din țările implicate. Rimac va deține 55% din viitoarea companie, iar Porsche restul de 45%. Porsche AG a cumpărat însă 24% din Rimac, direct. Tranzacția va fi realizată într-o primă fază de Volkswagen AG, care deține legal marca Bugatti, însă acțiunile vor fi transferate ulterior companiei Porsche AG.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

„Combinăm experiența puternică a Bugatti în afacerile cu hypermașini cu extraordinara forță inovativă a Rimac în teritoriul mobilității electrice atât de promițătoare. Bugatti contribuie în acest parteneriat cu o marcă cu o tradiție bogată, cu produse iconice și cu o bază de clienți fideli și o organizație globală de dealeri. Rimac furnizează, pe lângă tehnologie, o nouă dezvoltare și abordare organizațională”, a declarat Oliver Blume.

Noua companie va produce două automobile, Bugatti Chiron și Rimac Nevera complet electric. Bugatti Automobiles S.A.S va continua să existe în cadrul noului joint-venture. În viitor, potrivit acordului, toate modelele Bugatti vor fi produse în fabrica Bugatti din Molsheim, Franța. „Această fabrică este renumită la nivel global pentru perfecționismul său și pentru excelența în zonele de desing și manufactură”, precizează Porsche.

FOTO Românii își pot comanda deja Dacia Duster facelift, în Germania, la cel mai mic preț din Europa CITEȘTE ȘI FOTO Românii își pot comanda deja Dacia Duster facelift, în Germania, la cel mai mic preț din Europa

„Acesta este cu adevărat un moment emoționant. Rimac Automobili a crescut foarte repede și acest joint venture duce compania la un complet alt nivel. Bugatti și Rimac sunt potrivirea perfectă pentru fiecare ditnre ele și ambele contribuie cu valori importante: noi ne-am consacrat ca un pionier al industriei pentru tehnologii electrice, în timp ce Bugatti are mai mult de un secol de experiență în dezvoltarea de mașini de clasă și astfel aduce cu sine o tradiție uimitoare care este unică în istoria automobilului. Împreună vom aduce la un loc cunoștințele noastre, tehnologiile și valorile noastre cu ținta de a crea proiect speciale în viitor”, a declarat Mate Rimac, fondator și CEO Rimac.

Cele două companii au o relație încă de acum trei ani, când Porsche a investit primii bani în Rimac. „Am cumpărat primele acțiuni în Rimac în 2018 și ne-am crescut succesiv deținerea de atunci”, a precizat Lutz Meschke, șeful finanțelor Porsche.

„Astăzi este o zi bună pentru Bugatti, Rimac, Porsche și de asemenea pentru Volkwagen Group”, a mai spus Meschke. El va deveni, împreună cu Oliver Blume, membri ai Consiliului de Administrație al Bugatti – Rimac, în cadrul căruia Blume va fi președinte, iar Mate Rimac va primi postul de CEO. La finalul procesului de înființare a noii companii, vor exista aproxiamtiv 430 de angajați, circa 300 ai Rimac, de la Zagreb, plus cei 130 pe care îi are Bugatti în Franța.

Mate Rimac (33 de ani) s-a născut în 1988 în Bosnia și Herțegovina, iar părinții săi au fugit cu el la Frankfurt în 1991, când în țara natală a început războiul. Familia a revenit în Croația când Mate avea 12 ani, iar tatăl său a fondat o companie de imobiliare într-un oraș de lângă Zagreb numit Samobor, arată Hotnews.

În timpul liceului Mate Rimac (pronunțat Rimaț, în croată) a câștigat concursuri de inventică în electronică și a obținut și brevete internaționale, iar în 2006 a cumpărat un vechi BMW E30 323i din 1984 cu care a concurat în diverse curse, dar după ce motorul a explodat s-a gândit că cea mai bună idee ar fi să transforme mașina într-una electrică, iar pentru asta a folosit și piese de la un motostivuitor.

Rimac a povestit că a fost inspirat să se îndrepte spre electrice și datorită inventatorului Nikola Tesla care este un considerat erou național în Croația (Tesla s-a născut în 1856 într-un sat numit Smiljan care atunci era în Imperiul Austriac, dar acum este parte a Croației).

Printr-un croat influent, Rimac a luat legătura cu investitori din Abu Dhabi care, după ce Rimac le-a prezentat schițe și planul de afaceri, au zis că vor comanda două mașini.

Comanda a venit la început de 2011, iar Rimac a decis că vrea să expună un concept la salonul auto de la Frankfurt, în toamnă. În primăvară, cu cinci luni înainte de salon nu era decât el și Mudri la companie și nu exista nici măcar o mașină.

Înțelegerea cu arabii a fost ca Rimac să dezvolte mașina, să caute companii care să furnizeze componente și să facă primele angajări din bani împrumutați de unde va găsi, ca apoi arabii să plătească tot ce s-a investit. Rimac povestește însă că, dat fiind că nu există niciun fel de tradiție auto în Croația, nu a prea găsit ce oameni să angajeze.

Mate Rimac a prezentat mașina la salonul de la Frankfurt, iar presa internațională a scris despre companie. La Frankfurt, Rimac a prezentat Concept One care avea o viteză maximă de 354 km/h. De-a lungul anilor doar opt mașini au fost construite, una fiind distrusă când prezentatorul TV Richard Hammond a ieșit de pe drum la o competiție în Elveția.

Antreprenorul s-a dus să discute cu diverși furnizori auto pentru a parafa eventuale acorduri de business, dar majoritatea nici nu au vrut să discute, unii au râs de el, iar puținii care au stat la discuții serioase i-au propus prețuri atât de mari, încât nu avea niciun rost. I s-au cerut milioane de dolari pentru componente relativ simple, dar Rimac nu doar că nu avea banii, ci era în datorii.

Rimac spune că a tras o concluzie clară: trebuie să dezvolte "in house" cât mai multe sisteme posibile, cu oameni cât mai buni care să se perfecționeze.

În 2013 Rimac s-a dus în Silicon Valley să caute investitori, dar nu a avut succes fiindcă toți voiau atunci să investească în social media. Rimac spune că acum este fix invers, deoarece mașinile electrice sunt la modă, însă acum opt ani nu erau.

În primăvara lui 2018, la salonul auto de la Geneva, Rimac a prezentat conceptul electric C_Two despre care compania spunea că are viteză maximă 412 km/h și că ajunge în 1,85 secunde de la 0, la 97 km/h. Mașina este deja în producție sub numele Rimac Nevera, primele livrări vor fi la final de 2021 și prețul pentru acestă super-mașină electrică este de 2,4 milioane dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
bugatti rimac
porsche vanzare bugatti
rimac bugatti