„Fiecare model nou-lansat de Dacia este un succes de piață”, scriau de curând jurnaliștii germani, într-o publicație de specialitate. Acest lucru nu este doar o figură de stil, ci poate fi vizibil în statisticile oficiale privind înmatriculările din Germania, în care marca românească are un an foarte bun, cu creșteri foarte mari, de la o lună al alta.
Dacia a realizat în luna septembrie, pe cea mai mare piață auto din Europa, o creștere de 71,9%, a treia cea mai mare de pe piață, după Polestar și Tesla, două mărci complet electrice care atrag permanent noi clienți. Dacia atrage în schimb clienți aflați la polul opus față de cei ai mărcilor electrice, respectiv pe cei interesați de prețuri accesibile, care au cumpărat în septembrie un total de 5.119 de autoturisme. Este un nivel cam la jumătate din cel înregistrat pe piața din Franța, de exemplu, dar unul foarte bun, comparativ cu celelalte țări unde este prezentă.
După trei trimestre, Dacia a reușit să ajungă la un volum total de 41.221 de autoturisme cu o creștere comparativ cu perioada similară din 2021 de 47,9%, un nivel depășit de asemenea doar de Polestar și Tesla.
CITEȘTE ȘI Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul MagnaSituația pieței germane de automobile s-a îmbunătățit în ultimele două luni, chiar dacă nivelul ei rămâne sub cel din 2021, pe intervalul ianuarie – septembrie. În ultima lună, înmatriculările au ajuns la 224.816 unități, cu 14,1% mai multe față de anul trecut, însă doar jumătate dintre constructori au crescut.
În schimb, au înregistrat în continuare scăderi mari mărcile japoneze, cele sud-coreene, dar și Renault, Volvo sau Opel. Din acest motiv, după nouă luni foarte puține mărci de pe piață au creșteri, unele cu o singură cifră, în cele mai multe cazuri.
Liderul pieței, Volkswagen, a avut o lună septembrie de revenire, cu o creștere de 30%, la un volum care i-a urcat cota de piață la 18%, respectiv 40.371 de unități, dar rămâne deocamdată pe minus față de anul trecut, cu -13%. Celelalte grupuri germane au evoluții diferite.
Dacă Mercedes Benz se înscrie în plutonul celor cu creșteri în septembrie (+46%) și cu un mic avans pe întreg anul (+0,4%), BMW este în partea de jos a clasamentului, cu scădere de 0,2% în septembrie și mai mult de 10 procente declin pe întreg anul.