Dacia Duster și-a rotunjit vânzările pe piața din Germania, în pofida unor condiții deloc favorabile. În ultimii doi ani, Duster a adunat 50.000 de unități vândute și a reușit să livreze 10% din totalul producției de la Mioveni pe cea mai mare piață din Europa.
Simultan cu producția exemplarului cu numărul 2.000.000 al SUV-ului Duster, la Mioveni, Dacia a reușit performanța să vândă 200.000 de unități pe piața din Germania, potrivit datelor statistice consultate de Profit.ro. Exemplarul cu acest număr a fost livrat la începutul acestei luni, marcând 11 ani de prezență pe cea mai mare piață auto din Europa. Prima generație a lui Duster a fost lansată în 2010 la Salonul Auto din Geneva, iar în același ani a fost introdus și pe piețele din vest, care cunoșteau deja produsele Dacia, Logan și Sandero. În 2017, a fost lansată și a doua generație, care s-a bucurat de succes, până la apariția crizei generate de pandemia de coronavirus.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareDuster costă în Germania 12.000 de euro, pentru cea mai ieftină versiune, cu motor TCe de 90 CP. Mai este disponibilă cu motoare de 100 și, respectiv, 130 CP, toate pe benzină. Din păcate, mașina nu mai oferă alternativa unei propulsii diesel, ceea ce i-a afectat sever vânzările.
Cel mai bun an pentru Duster în Germania a fost 2019, când SUV-ul românesc a marcat pragul de 150.000 de exemplare vândute, din care peste 30.000 au fost vândute doar în acel an, cota de piață pentru segmentul SUV-urilor compacte din Germania fiind la acel moment de 5,3%.
Pe sectorul clienților privați, Duster a ajuns, tot în 2019, al doilea cel mai vândut din Germania, cu o cotă de 9 procente. Din păcate, de atunci vânzările SUV-ului produs la Mioveni au scăzut sistematic, fiind afectate de noile reglementări privind emisiile și, apoi, de criza coronavirus. În absența unor motoare mai economice, fără oferte pe zona hibrid și fără diesel, Duster a pierdut clienți masiv în ultimul an. Singura care a generat un reviriment a fost propulsia cu GPL (ECO-G), care are trăsăturile unui motor diesel, din punct de vedere al consumului și autonomiei, dar nu oferă aceleași performanțe dinamice, specifice unui SUV. În 2020, Duster s-a vândut în doar 15.000 de exemplare, jumătate din cât vindea în 2019.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteDuster a fost produs la Mioveni în 2 milioane de exemplare, pragul fiind atins la finalul lunii mai a acestui an. O mică parte din aceste mașini au fost expediate pe piețe unde se vinde cu marca Renault. Duster mai este produs și în Brazilia, Columbia, Rusia și India, în toate aceste uzine având logo-ul Renault aplicat pe grilă. În total, Duster este vândut în 44 de țări ale lumii.
Luna aceasta, pe 22 iunie, este programată lansarea oficială a face-liftului Duster, care va aduce un design ușor schimbat, exterior și interior. Principala modificare va fi la nivelul blocurilor optice, care vor prelua designul de pe Sandero.