Cutremur la Porsche. Acționarii pregătesc înlocuirea celor mai importanți doi directori

Auto/Transporturi   
Cutremur la Porsche. Acționarii pregătesc înlocuirea celor mai importanți doi directori

Constructorul de automobile sport premium, Porsche AG, urmează să ia o decizie radicală privind doi dintre cei mai importanți manageri ai companiei. Este vorba despre șeful Finanțelor, care este și CEO adjunct, și șeful vânzărilor și marketingului, practic cei doi care guvernează activitatea curentă a companiei.

Consiliul de Supervizori ai Porsche AG, care reprezintă practic acționarii la nivelul de control, a anunțat că a aprobat inițierea discuțiilor cu Lutz Meschke, președintele adjunct al Consiliului de Administrație, practic înlocuitorul CEO-ului Oliver Blume, care în prezent conduce întreg grupului Volkswgen, și cu Detlev von Platen, directorul de vânzări și marketing al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Mercedesul pilotat de legende ale Formulei 1 vândut la licitație a devenit cea mai scumpă mașină de Grand Prix cedată vreodată în istorie CITEȘTE ȘI VIDEO Mercedesul pilotat de legende ale Formulei 1 vândut la licitație a devenit cea mai scumpă mașină de Grand Prix cedată vreodată în istorie

Discuțiile se referă la „încheierea amiabilă a contractelor ca membri ai Consiliului de Administrație al Porsche”, iar cel care va purta aceste discuții a fost desemnat președintele Consiliului de Supervizare, Wolfgang Porsche, nimeni altul decât cel mai important și influent membru al celebrei familii Porsche.

Cei doi directori ai constructorului auto Porsche sunt considerați direct responsabili de rezultatele slabe ale companiei în 2024 și de estimările deloc fericite pentru 2025. Ei conduc, practic, Porsche, din punct de vedere executiv, în condițiile în care CEO-ul Oliver Blume a primit un rol dublu, de CEO al VW Group, iar Lutz Mesche a preluat managementul operațional al companiei.

Cum arată mașina românului perfect: diesel, veche de peste 20 de ani. Parcul auto al României a crescut cu aproape jumătate de milion de vehicule, în ultimul an CITEȘTE ȘI Cum arată mașina românului perfect: diesel, veche de peste 20 de ani. Parcul auto al României a crescut cu aproape jumătate de milion de vehicule, în ultimul an

După mai mulți ani de creșteri spectaculoase, inclusiv în anii de pandemie, și după o listare de succes pe bursă, brandul Porsche a pus frână în 2024, în special din cauza Chinei, dar și a întârzierilor din anumite proiecte. Compania germană, controlată de familiile Porsche și Piech, a raportat un volum de vânzări de 310.718 automobile, în 2024, cu 3 procente mai puțin față de 2023.

Principala cauză a scăderilor din 2024 este China, cea mai mare piață auto din lume, în care obiceiurile de cumpărare s-au schimbat simțitor în ultimii 4 – 5 ani. Aici, Porsche a pierdut, raportat la anul anterior, peste 23.000 de clienți, o valoare foarte mare care reprezintă 28% din totalul vânzărilor pe această piață.

Șefii Porsche au spus că se așteaptă ca, în 2025, „condițiile economice și geopolitice să ne provoace mai mult ca oricând”, fiind avansate temeri pentru o scădere sub pragul de 300.000 de unități, ceea ce ar însemna că producătorul din Stuttgart s-ar întoarce la nivelul din 2020. Compania anunțase anul trecut că închide o treime din dealerii din China, din cauza cererii tot mai scăzute.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
director porsche demis
ceo porsche
oliver blume