Haosul care a perturbat în ultimele luni lanțurile globale de aprovizionare se va extinde în 2022, lipsa șoferilor de camioane afectând distribuirea de bunuri din navele container în întreaga lume, a avertizat compania daneză A.P. Moller Maersk A/S, care controlează o flotă de peste 700 de nave.
„Întregul sistem a devenit un blocaj gigantic”, a afirmat Soren Skou, directorul general al celei mai mari companii de transport maritim din lume, potrivit Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conform acestuia, navele container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forței de muncă, în special șoferi care să transporte bunurilor cu camioane mari în Statele Unite și Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ.
Există 300 de nave container care așteaptă în zona porturilor, a declarat Skou, după ce Maersk a raportat câștiguri trimestriale robuste, datorită cererii masive de bunuri și un lanț global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează prețurile la transportul maritim de marfă, conform Agerpres.
Pentru a face față cererii în creștere, Maersk a majorat capacitatea, dar asta nu compensează congestionarea porturilor, care a provocat în trimestrul trei din 2021 scăderea cu 4% a cantității de mărfuri transportate cu navele container, comparativ cu perioada similară din 2019.
Compania se așteaptă ca cererea să crească cu 7-9% anul acesta, după ce anterior previzionase 6-8%.
Acțiunile Maersk, care au urcat cu 40% anul acesta, înregistrau marți un avans de aproape 3%.
Profitul operațional s-a triplat în trimestrul trei din 2021, la 6,9 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializareDe asemenea, Maersk a anunțat că va extinde programul de răscumpărare de acțiuni cu încă cinci miliarde de dolari în perioada 2024 - 2025.
Jeremy Nixon, șeful uneia dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, Ocean Network Express, spune că această criză ar putea dura cel puțin încă un an dacă guvernele nu-și vor crește investițiile în porturi, linii feroviare, depozite și sisteme rutiere.