BMW a publicat raportul financiar pentru prima jumătate a acestui an, fiind printre ultimele companii din industria auto care dau publicității performanțele financiare ale primei jumătăți de an. Printre cifre se regăsește o marjă operațional puternic majorată, pe fondul scăderilor vânzărilor.
BMW a reușit să crească veniturile cu un procent substanțial, în prima jumătate a acestui an, printr-o strategie pe care au abordat-o aproape toți constructorii auto, mizând pe vânzările de versiuni scumpe, cu marje mari, pe eliminarea discounturilor și pe optimizarea costurilor, într-un context dificil, marcat de criza de semiconductori și de o cerere foarte mare imposibil de acoperit.
Veniturile BMW Group în primul semestru al lui 2022 s-au ridicat la 65,9 miliarde de euro, cu 10,5 miliarde în plus față de anul anterior, o creștere de 19,1% care vine pe fondul scăderilor vânzărilor cu circa 13%. Creșterea a fost generată însă de consolidarea activităților companiei BBA din China (BMW Brilliance Automotive), în care BMW a devenit acționar majoritar din acest an. Profitul EBIT al grupului a fost, în aceste condiții, mai mic cu 1,2 miliarde de euro, respectiv 6,8 miliarde euro, cu 15% sub nivelul celui din 2021, în intervalul similar, dar cu un profit EBT mai mare, 16,1 miliarde euro, cu 65% mai mare decât în 2021. La calculul acestor valori au intervenit însă mai mulți factori: reevaluarea acțiunilor BBA, plata amenzii date de Comisia Europeană în dosarul antiticoncurență, de 1 miliard de euro, contribuția subsidiarei BBA la profit, cu 1,1 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Piața auto din România a frânat brusc. Paradoxurile pieței autoÎn cele din urmă, marja EBT a crescut foarte mult, la 24,5%, o valoare foarte bună care doar pe activitățile auto ale grupului a fost de 8,5% (12,6% fără consolidarea BBA).
Profitul net al grupului BMW a urcat la 13,2 miliarde, cu aproape 6 miliarde euro peste cel din urmă cu un an, respectiv o creștere de 73,6%, un veritabil record pentru industria auto.
Vânzările de autoturisme ale BMW Group s-au ridicat la 1,16 milioane de unități în prima jumătate a acestui an, cu aproape 200.000 mai puține decât în urmă cu un an, marca BMW fiind responsabilă cu vânzarea unui volum de 1,01 milioane, în timp ce MINI a totalizat 140.675 de unități, iar Rolls Royce 3.191 unități. Grupul a vândut și 107.55 motociclete.
Rezultatul de vânzări a determinat ca marca BMW să continue să se poziționeze ca lider pe segmentul premium al industriei auto, depășind și în 2022 Mercedes Benz (974.000 de autoturisme) și Audi (785.000).