Creșteri spectaculoase ale veniturilor și profitului BMW, pe fondul consolidării achiziției BBA din China

Creșteri spectaculoase ale veniturilor și profitului BMW, pe fondul consolidării achiziției BBA din China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 aug 2022

BMW a publicat raportul financiar pentru prima jumătate a acestui an, fiind printre ultimele companii din industria auto care dau publicității performanțele financiare ale primei jumătăți de an. Printre cifre se regăsește o marjă operațional puternic majorată, pe fondul scăderilor vânzărilor.

BMW a reușit să crească veniturile cu un procent substanțial, în prima jumătate a acestui an, printr-o strategie pe care au abordat-o aproape toți constructorii auto, mizând pe vânzările de versiuni scumpe, cu marje mari, pe eliminarea discounturilor și pe optimizarea costurilor, într-un context dificil, marcat de criza de semiconductori și de o cerere foarte mare imposibil de acoperit.

Urmărește-ne și pe Google News

Veniturile BMW Group în primul semestru al lui 2022 s-au ridicat la 65,9 miliarde de euro, cu 10,5 miliarde în plus față de anul anterior, o creștere de 19,1% care vine pe fondul scăderilor vânzărilor cu circa 13%. Creșterea a fost generată însă de consolidarea activităților companiei BBA din China (BMW Brilliance Automotive), în care BMW a devenit acționar majoritar din acest an. Profitul EBIT al grupului a fost, în aceste condiții, mai mic cu 1,2 miliarde de euro, respectiv 6,8 miliarde euro, cu 15% sub nivelul celui din 2021, în intervalul similar, dar cu un profit EBT mai mare, 16,1 miliarde euro, cu 65% mai mare decât în 2021. La calculul acestor valori au intervenit însă mai mulți factori: reevaluarea acțiunilor BBA, plata amenzii date de Comisia Europeană în dosarul antiticoncurență, de 1 miliard de euro, contribuția subsidiarei BBA la profit, cu 1,1 miliarde euro.

Piața auto din România a frânat brusc. Paradoxurile pieței auto CITEȘTE ȘI Piața auto din România a frânat brusc. Paradoxurile pieței auto

În cele din urmă, marja EBT a crescut foarte mult, la 24,5%, o valoare foarte bună care doar pe activitățile auto ale grupului a fost de 8,5% (12,6% fără consolidarea BBA).

Profitul net al grupului BMW a urcat la 13,2 miliarde, cu aproape 6 miliarde euro peste cel din urmă cu un an, respectiv o creștere de 73,6%, un veritabil record pentru industria auto.

Vânzările de autoturisme ale BMW Group s-au ridicat la 1,16 milioane de unități în prima jumătate a acestui an, cu aproape 200.000 mai puține decât în urmă cu un an, marca BMW fiind responsabilă cu vânzarea unui volum de 1,01 milioane, în timp ce MINI a totalizat 140.675 de unități, iar Rolls Royce 3.191 unități. Grupul a vândut și 107.55 motociclete.

Rezultatul de vânzări a determinat ca marca BMW să continue să se poziționeze ca lider pe segmentul premium al industriei auto, depășind și în 2022 Mercedes Benz (974.000 de autoturisme) și Audi (785.000).

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate bmw
beijing