Contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson din Magistrala 6 ar putea fi semnat în primăvară

Contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson din Magistrala 6 ar putea fi semnat în primăvară
scris 18 feb 2022

Contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson din Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo, ar putea fi semnat cu asocierea câștigătoare la sfârșitul lunii februarie - începutul lui martie, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș.

"Cu M6, prima secțiune, 1 Mai - Tokyo, suntem în faza de analiză a documentelor premergătoare semnării contractului. Avem nevoie de clarificări. În primăvara asta semnăm contactul. Noi am transmis solicitare câștigătorului licitației cu termen 15 februarie de a depune documentele premergătoare semnării contractului. Ei le-au înaintat la Metrorex, aceste documente se analizează și urmează semnarea contractului. Sfârșitul lui februarie - începutul lunii martie, depinde de volumul documentelor. Este un contract foarte important, un contract cu o valoare mare și atunci sigur noi suntem atenți și toată lumea trebuie să știe că potrivit Legii achizițiilor trebuie să verificăm aceste documente, după care semnăm", a afirmat Mariana Miclăuș.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Renault anunță un nou concept-car, alimentat cu hidrogen CITEȘTE ȘI FOTO Renault anunță un nou concept-car, alimentat cu hidrogen
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ea a subliniat că a fost semnat contractul de finanțare pentru prima secțiune a Magistralei 6, contribuția Uniunii Europene fiind de 517 milioane de euro, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, scrie Agerpres.

"În situația în care nu s-ar finaliza aceste lucrări (în termenul prevăzut - n. r.), finanțarea nu se pierde și intră pe Programul Operațional Transport. Ne vom strădui să finalizăm secțiunea", a dar ea asigurări.

În ceea ce privește secțiunea 2 din M6, Tokyo-Otopeni, o parte din finanțare este asigurată din împrumutul JICA, respectiv circa 320 de milioane de euro, iar diferența de la bugetul de stat.

"La momentul actual nu am informații referitoare la alt tip de împrumuturi", a adăugat Mariana Miclăuș, întrebată de unde ar putea veni restul de bani pentru construcția tronsonului.

În altă ordine de idei, șeful de la Metrorex a făcut referire la investițiile care sunt prevăzute în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al companiei aferent anului 2022.

"În ceea ce privește componenta de investiții, am alocat sume pentru Magistrala 5 Râul Doamnei-Eroilor, unde mai avem de finalizat lucrări la accesul de la Academia Militară, extinderea liniei 1 de la Eroilor cu linia 4, care va asigura corespondența între M5 și stația Eroilor. Am alocat sume prin buget pentru Magistrala 6, avem în derulare contractul de consultanță, contractul de servicii de cadastru pentru dobândirea prin expropriere sau transfer a imobilelor necesare obiectivului de investiții. Sunt alocați bani în anul 2022 pentru contractul de accesibilizare a stațiilor în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere. Am semnat contractul, este un contract care cuprinde dotarea stațiilor cu elemente de oțel inoxidabil, dar și cu panouri Braille. De asemenea, au fost alocate sume pentru secțiunea 2 Eroilor - Piața Iancului. Pentru această secțiune avem în derulare contractul de proiectare și asistență tehnică", a precizat Miclăuș.

Potrivit acesteia, atât contractul de accesibilizare a stațiilor de metrou pentru persoane cu deficiențe de vedere, cât și contractul de proiectare și asistență tehnică pentru secțiunea Eroilor - Piața Iancului, beneficiază de o finanțare din fonduri europene.

Directorul general al Metrorex a făcut referire și la proiectul ce prevede prelungirea Magistralei 4 Gara de Nord până la Gara Progresu.

"În Planul Național de Relansare și Reziliență figurăm cu Magistrala M4 Gara de Nord - Gara Progresu, care are 11,94 km. În prezent, pentru că avem studiul de prefezabilitate și fezabilitate, care a fost finanțat în cadrul programului de cooperare elvețiano-român, acest studiu a fost avizat și atât în Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex, cât și în Consiliul Tehnico-Economic al ministerului, cât și în Consiliul Interministerial el a fost aprobat condiționat de acordul de mediu. Prin urmare, în prezent, se obțin avizele premergătoare acordului de mediu", a explicat ea.

Întrebată dacă Metrorex a obținut certificatul de urbanism de la Primăria Capitalei, Mariana Miclăuș a răspuns: "Suntem la faza de a obține PUZ-ul".

" După cum știți, linia 4 traversează două UAT-uri - București și Ilfov, intră și în comuna Jilava. Pentru ambele se solicită certificate de urbanism și acum suntem la faza de elaborare a PUZ-urilor pentru București și Ilfov. În paralel, se lucrează și o să finalizăm documentația de achiziție, astfel încât lucrurile să meargă în paralel ca să ne încadrăm în termenul prevăzut în PNRR. În PNRR, până în 2026, avem prevăzute 6 stații cu 5,4 km lucrări de structură, stații și tunel", a adăugat aceasta.

Oficialul Metrorex a estimat că trimiterea documentației pentru licitație la ANAP ar putea avea loc spre sfârșitul anului, în funcție și de cum se obține acordul de mediu și avizele.

"Dacă toate instituțiile vor conlucra într-un ritm mai rapid sigur că până în toamnă sau cât mai curând posibil putem avea și acordul de mediu. Până în toamnă am putea avea acordul de mediu. S-au deschis toate canalele de comunicație. Sperăm că vom conlucra, pentru că este un proiect major, de importanță pentru România și cred că este în interesul tuturor ca să-l finalizăm cât mai repede", a susținut ea.

În ceea ce privește modernizarea M2 Berceni-Pipera, Mariana Miclăuș a arătat că "suntem în faza de elaborare a documentației de achiziție pentru înlocuirea căii de rulare pe Magistrala 2 și a instalațiilor pe stații și interstații".

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
magistrala 6