Volvo și Daimler, precum și furnizorii acestora, au deschis unitățile de producție din China, după ce le-au închis pe cele din Europa, și susțin că cererea de mașini începe să revină la normal.
Daimler susține că cererea pentru automobile din China a început să revină la normal, a declarat Ola Kallenius, CEO al companiei, pentru Handelsblatt. Din acest motiv a deschis uzina din această țară unde sunt produse cele mai importante modele ale Mercedes-Benz, dat fiind faptul că autoritățile au ridicat restricțiile deja.
„Marea majoritate a dealerilor noștri au redeschis, clienții se întorc”, a spus Kallenius. „În fiecare zi tot mai mulți vin la showroom, cererea crește, ceea ce ne face optimiști”.
Anterior, și Volvo a anunțat că a redeschis uzinele din China, de asemena și showroomurile, iar traficul din acestea revine la normal. Marca Volvo, deținută de grupul Geely, are trei uzine de automobile în China și una de motoare.
Grupul chinez Geely a demarat producția celui de-al doilea model al mărcii Polestar, unul care va costa mult mai puțin decât primul și va fi exclusiv electric. Polestar 2 va fi concurent direct cu Tesla Model 3.
„Este o mare realizare și rezultatul unui efort uriaș al personalului din fabrică și al echipei care a asigurat lanțul de aprovizionare”, a declarat Thomas Ingenlath, CEO Polestar.
Și producătorii de componente au redeschis activitatea în China. Webasto are 11 uzine, deschise toate, potrivit Automotive News. Șefii companiei au declarat că se lucrează la 60% din capacitate, din cauza cererii scăzute.
Și cei de la Continental au declarat că lucrurile încep să revină la normal în China.
Reprezentanții provinciei chineze Hubei au anunțat că vor ridica restricțiile de transport pe 8 aprilie, dată la care va înceta carantina generală din Wuhan, ca urmare a reducerii la zero a numărului de noi infecții cu coronavirus.