Transportatorii de mărfuri din Occident au probleme cu livrarea produselor pe uscat, mare sau aer, din cauza pandemiei de coronavirus care obligă guvernele să impună restricții, fiind pusă în pericol aprovizionarea cu bunuri de primă necesitate, inclusiv cu medicamente, în cele mai afectate regiuni, cum este Italia, transmite Reuters.
În timp ce măsurile draconice impuse de China pentru a stopa răspândirea virusului îi permit acum revenirea lentă a economiei, lanțurile de aprovizionare e blochează în alte părți ale lumii, scrie News.ro
Potrivit operatorilor de mărfuri, problemele variază de la găsirea unui număr suficient de șoferi de camioane și până la restricții impuse navigatorilor și suspendarea transporturilor aeriane.
CITEȘTE ȘI Producătorul german de componente auto Dräxlmaier suspendă activitatea din RomâniaStocurile făcute de consumatorii panicați amplifică tensiunile deja existente.
„Întreruperea lanțului de aprovizionare s-a mutat rapid de la est la vest”, a declarat Mohammed Esa, director comercial european, la grupul de logistică Agility.
Companiile implicate în transportul de mărfuri spun că impactul cel mai mare este în sectorul transporturilor aeriane, deoarece tot mai multe companii aeriene își închid serviciile, amplificând dificultățile existent în transportul unor mărfuri de importanță majoră, precum medicamentele și alimentele perisabile.
Un furnizor european de substanțe farmaceutice active utilizate de industria de profil, care a refuzat să fie numit, a spus că firma încearcă să obțină transportarea acestora pe calea aerului.
Decizia Statelor Unite de a interzice accesul în țară al străinilor a redus, de asemenea, capacitatea de transport aerian de mărfuri a SUA cu aproximativ 85%, întrucât cantități mari de mărfuri erau transportate în calele avioanelor de pasageri care sunt acum consemnate la sol. Acest lucru a dus la creșterea de cinci ori a costurilor de transport, întrucât capacitatea de transport a mărfurilor a scăzut.
Companiile spun că mărfurile din Europa destinate SUA sunt redirecționate prin regiuni ca Mexic și Canada, în Statele Unite, dar timpul de livrare și costurile sunt mai mari.
Transporturile peste granițele terestre încetinește, în special către și dinspre țările europene cele mai afectate de virus, cum este Italia.
„Industria încearcă să găsească șoferi dispuși să conducă în Italia și să colecteze mărfuri. De asemenea, ridicarea mărfurilor devine sificilă, deoarece nu există personal în fabrici care să predea încărcătura ”, a spus Jochen Freese, director comercial la compania germană Hellmann Worldwide Logistics.
PROBLEME LA FRONTIERE
Guido Nicolini, președintele Confederației italiene a transporturilor și logisticii, Confetra, a declarat că membrii săi au întâmpinat probleme la unele granițe, cum ar fi Austria, deoarece controalele la frontieră au încetinit traficul, iar șoferilor le este permis să petreacă doar un timp limitat în unele țări.
„Ne-am putea confrunta cu probleme noi din cauza acțiunilor unilaterale ale unor țări, care în cele din urmă ar putea duce la deficiențe de aprovizionare”, a spus Nicolini.
În timp ce șoferii de camioane din Spania reușesc să livreze mărfuri precum produse alimentare și medicamente, există mai multe cozi la trecerea frontierelor, a declarat Dulse Diaz, purtătorul de cuvânt al Confederației Spaniole a Transportatorilor de Mărfuri.
„Poate cea mai îngrijorătoare problemă este că nu avem suficiente măști și mănuși pentru toți șoferii. Deși multe companii au prezis această situație și au pus ordine, toată producția este destinată spitalelor ”, a spus el.
Luis Marin, manager la Asociafruit, care reprezintă producătorii și exportatorii de fructe, legume, flori și plante din regiunea sudică spaniolă a Andaluziei, a declarat că transportatorii plăteau deja costuri pentru fermieri pentru călătorii.
„În mod normal, trimitem un camion cu, să spunem, portocale în Germania, iar șoferul camionului revine cu o altă încărcătură de la ... mărfuri interne la scaune pentru a compensa călătoria de întoarcere”, a spus Marin.
Dar producția în multe sectoare s-a uscat în totalitate. Deci, nu există marfă de retur. Dacă producătorul trebuie să plătească pentru călătoria cu două sensuri, costurile cresc. "
Patrick Hasani, șef de personal al expeditorul britanic de marfă online Zencargo, a declarat că stocarea de bunuri de către consumatorii britanici necesită o capacitate suplimentară de 35% a livrărilor din Uniunea Europeană, pentru a ține pasul cu cererea.
"Timpul de livrare este afectat, cu o întârziere de până la o zi în plus pentru produsele provenite din Polonia, Germania și Franța, din cauza perturbărilor și traficului, deoarece sănătatea șoferului și încărcătura sunt verificate la frontieră", a spus Hasani.
În ceea ce privește transportul maritim, există un deficit de containere – de până la zeci de mii în Europa și Statele Unite, transportatorii maritini nereușind să trimită suficiente echipamente după întreruperea cauzată de închiderea Chinei. Lipsa de echipaje pentru nave afectează de asemenea lanțurile de aprovizionare maritimă.
Guy Platten, secretarul general al asociației International Chamber of Shipping, care reprezintă mai mult de 80% din flota de comercianți mondiali, a declarat că navelor care încearcă să intre în porturi din întreaga lume li se refuză intrarea, iar navigatorii blocați la bord nu reuțesc să se întoarcă acasă din cauza dificultății de schimbare a echipajelor.
„Restricțiile de călătorie, închiderea frontierelor, anularea curselor aerine și plasarea navelor în carantină timp de 14 zile au devenit măsuri obișnuite”, a spus Platten.
„Nu putem ignora faptul că fără echipaje care să conducă navele, comerțul nu va mai funcționa. Aceasta înseamnă că produsele alimentare, medicamentele și produsele alimentare nu vor mai ajunge în porturi, iar oamenii vor fi afectați direct ”, a mai avertizat acesta.