Compania chineză Geely, care deține Volvo, a cumpărat un pachet de acțiuni la constructorul german Damiler și intenționează să facă o alianță cu această companie, potrivit informațiilor neoficiale.
Compania Zhejiang Geely Holding, proprietarul Volvo Cars, se află în plin proces de achiziție a unui pachet de acțiuni la Daimler AG, potrivit informațiilor publicate de Automotive News, care citează mai multe surse. Informația continuă povestea dintre Daimler și Geely, care pare să conducă la același final.
Chinezii intenționează să devină acționari principali, cu aproximativ 5 - 6% din acțiuni, în condițiile în care cei mai mari acționari Daimler în acest moment sunt Blackrock, cea mai mare companie de management financiar din lume, cu 5,95%, și Kuweit Investment Authority, fond de investiții al statului kuweitian, cu 5,33%. Renault deține un pachet de 3,1%, în urma parteneriatului încheiat cu Mercede-Benz. Chinezii intenționează să găsească un partener pentru dezvoltarea și producția de baterii electrice, iar Mercedes-Benz ar fi soluția perfectă pentru Geely.
Săptămâna trecută, prima informație lgată de acest subiect făcea referire la negocieri privind achiziția unui pachet substanțial de acțiuni, circa 5%, prin vânzare directă, ceea ce ar fi presupus și un preț special. Presa germană a scris că Daimler a declinat oferta și i-a invitat pe cei de la Geely să cumpere acțiuni de pe bursă, la prețul pieței. Numai că reglementările în vigoare nu permit achiziția a mai mult de 3 procente prin această procedură, fără a fi făcută publică tranzacția și detaliile acesteia.
Singurul reper este scăderea acțiunilor Daimler cu aproape 3 puncte, în ziua apariției informației, deoarece cei de la Geely au refuzat să comenteze pe marginea subiectului. Acțiunile au recuperat mare parte din valoare, astăzi. Valoarea de piață a Daimler este de circa 75 miliarde euro, iar un pachet de 3% ar valora peste 2 miliarde de euro. Geely a plătit pentru Volvo, în 2010, circa 1,8 miliarde euro. În luna decembrie, Geely a cumpărat un pachet de 8,2%, cu 15% drepturi de vot, la Volvo AB, producătorul de camioane suedez care deține drepturile pentru marca Volvo, utilizată și de Volvo Cars.
Dincolo de această tranzacție, interesul Geely pentru tehnologia mașinilor electrice vine în urma legislației tot mai restrictive impuse de autoritățile din China. Construtorii trebuie să dezvolte într-un timp foarte scurt noi vehicule fără emisii, iar parteneriatele cu constructorii occidentali sunt cele mai eficiente. Numai că Daimler are deja un parteneriat cu cei de la BAIC, iar o altă asociere pe piața locală ar putea crea probleme, așa cum a pățit Audi, în 2016, când a rămas fără dealeri, în urma unui dublu parteneriat.
Geely a lansat la sfârșitul anului trecut marca Lynk, împreună cu suedezii de la Volvo, ai căror proprietari sunt. Marca va produce exclusiv mașini electrice și a trebui să devină una globală.