Comisia Europeană: Volkswagen nu va despăgubi clienții europeni în scandalul emisiilor diesel

Comisia Europeană: Volkswagen nu va despăgubi clienții europeni în scandalul emisiilor diesel
scris 15 iun 2017

Grupul Volkswagen va oferi clienților din Europa o garanție suplimentară de doi ani, în urma scandalului emisiilor, dar nu le va plăti despăgubiri, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, transmite Automotive News.

Oferta a fost făcută de producătorul auto în discuțiile cu comisarul pentru drepturile consumatorilor, Vera Jourova.

Urmărește-ne și pe Google News

Oficialii UE au sporit presiunile ca VW să despăgubească clienții europeni, după ce în septembrie 2015 a recunoscut în fața autorităților de reglementare din Statele Unite că a instalat softuri ilegale pe până la 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume, majoritatea în Europa, scrie News.ro.

Chiar dacă VW a admis faptele ilegale în Statele Unite, grupul susține că nu a încălcat legislația europeană și nu consideră că trebuie să despăgubească clienții.

Firefox face progrese importante la capitolul viteză, redevenind o alternativă viabilă la Chrome CITEȘTE ȘI Firefox face progrese importante la capitolul viteză, redevenind o alternativă viabilă la Chrome

Directorul general al VW, Matthias Mueller, a spus comisarului Jourova, la începutul acestei săptămâni, că grupul va oferi clienților europeni o garanție extinsă cu doi ani, a spus purtătorul de cuvânt al CE.

Comentând discuțiile cu comisarul, VW nu a confirmat că a acceptat extinderea garanției. În schimb, compania s-a referit la măsuri anterioare de refacere a încrederii, între care angajamentul de a remedia toate vehiculele diesel afectate de scandal până în toamnă, afirmând că updatarea softurilor nu va modifica performanțele vehiculelor.

Extinderea perioadei de garanție ar fi prima concesie făcută de VW ca răspuns la presiunile tot mai mari ale Bruxelles-ului de a face mai mult pentru clienți europeni după luni de zile de discuții cu oficialii europeni.

Mijloacele de presiune ale Comisiei Europene sunt limitate întrucât supravegherea industriei auto revine statelor membre, care aprobă noile modele, comercializate apoi la nivelul blocului comunitar.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeana
volkswagen