Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat marți că a transmis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru proiectul podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, al treilea care va lega Drobrogea de restul țării, iar anunțul de lansare a licitației va fi publicat după obținerea validării, valoarea investiției depășind 2 miliarde lei, fără TVA.
Potrivit datelor cuprinse în proiectul amânat de mulți ani, despre care autoritățile vorbesc încă din anul 2000, podul va avea o lungime totală de aproape doi kilometri și va face legătura între județele Brăila și Tulcea, scrie News.ro.
”Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea”, se arată în comunicat.
Proiectul presupune și modernizarea a 23,4 kilometri de drum național, împărțit în două secțiuni. Prima parte este drumul principal Brailă - Jijila, cu o lungime 19,1 km, iar a doua parte este drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,3 km.
CITEȘTE ȘI BMW bate noi recorduri: cel mai bun început de an din istorie”Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției depășește 2 miliarde de lei, fără TVA”, se arată în comunicat.
Podul va fi poziționat între km 4 și km 6 pe drumul principal Brăila-Jijila și la km 165 pe fluviul Dunărea, măsurat de la Sulina. De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
”Lățimea totală a podului va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de cate 3,5 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de cate 0,5 m lățime, două acostamente de 1,5 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de câte 2,8 m fiecare”, se arată în comunicat.
Proiectul este cuprins în Masterplanul de transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020.