După mai multe încercări și inspecții, CNAIR a decis să deschidă traficul pe lotul 2 al Autostrăzii Deva – Lugoj, pe o distanță de 15 kilometri. Lotul se adaugă autostrăzii deja existente, astfel că traseul dinspre Sibiu spre Arad – Nădlac al autovehiculelor se poate muta pe ruta Lugoj – Timișoara – Arad, ca urmare a scurtării timpului necesar parcurgerii acestei distanțe. Până acum, cei mai mulți șoferi preferau vechiul drum, Deva – Arad.
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere informează că astăzi, începând cu ora 17:30, va fi deschisă circulația rutieră pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 2 km 27+620 - km 56+220", Sectoarele A, B, C și Nodul Rutier Margina.
La mijlocul lunii februarie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că nu va mai da un termen pentru deschiderea tronsonului de 15 kilometri din lotul doi al autostrăzii Lugoj-Deva, deoarece a mai înaintat un termen - 10 februarie - bazat pe ce i-au spus șefii de proiect, ”care au mințit”, precizând că va aștepta să primească un punct de vedere de la un expert.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat în februariei că amână recepția la lucrările efectuate pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva de asocierea Salini Impregilo – Societa Edile Construzioni e Lavori, cerând clarificări la anumite aspecte.
Lotul de autostradă, aflat în stadiul de ”muzeu” de la finalul anului trecut, nu este încă deschis circulației din cauza neprimirii vizei pentru recepția terminării lucrărilor. Valoarea contractului pentru executarea acestor lucrări se ridică 562 milioane de lei fără TVA, din care 85% din fonduri europene și 15% de la bugetul României.
Salini Impregilo a realizat și lucrările la cei 22 de kilometri ai lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, numită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură din trecut.