Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că au fost desemnați câștigătorii licitației pentru construcția a încă 54,9 kilometri din Autostrada Transilvania, fiind vorba despre două loturi din sectorul Suplacu de Barcău - Borș, mai exact Suplacu de Barcău - Chiribiș și Chiribiș - Biharia.
Potrivit CNAIR, Asocierea Construcții SA (România) - Hidroelektra Mehanizacija D.D. Croația a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș, scrie News.ro.
Lotul cu o lungime de 26,35 kilometri a fost atribuit acestei asocieri, la o valoare a ofertei de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro.
Pe traseul acestei subsecțiuni va fi amenajat un nod rutier, la km 24+525, și vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte.
Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni, iar cea de execuție a lucrărilor este de 18 luni.
Pentru subsecțiunea 3C2: Chiribiș - Biharia, în lungime de 28,55 kilometri, câștigătoare este Asocierea Trameco SA - Vahostav-SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.
Contractul are o valoare de 326.515.056,68 lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, iar asocierea are la dispoziție 6 luni pentru activitatea de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.
De-a lungul traseului acestei subsecțiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje și viaducte.
Ambele asocieri au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani, precizează CNAIR.
Procedura de semnare a contractelor va putea fi declanșată după 10 zile, dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații.
Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș face parte din Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș.
Traseul subsecțiunii 3C1 începe în zona localității Marca (intersecția cu DC 95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona câmpului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ 191B (Suplacu de Barcău - Foglas). În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău - Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu - Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, intersectează DJ 191A (Chiribiș - Tauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita. În continuare, traseul se desfășoară într-o zonă de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.
Traseul subsecțiunii 3C2 începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN 19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei subsecțiuni. În continuare traseul se desfășoară într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN 19E (Chiribiș - Sălard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 kilometri. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie în lungul DN 19E, între localitățile Sarsig și Hăucești, și intersectează DJ 767 (Tiglead - DN 19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa 100 metri, intersectându-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC 42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) și continuă spre granița romano-ungară, intersectând DN 19E, la km 55+100, drum național care va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 kilometri.