Două companii de consultanță angajate de acționarii Nissan pentru a face analiza situației companiei au primit referate în care li se sugerează să nu susțină prelungirea mandatului actualului CEO.
Hiroto Saikawa, CEO Nissan, autorul moral al trimiterii lui Carlos Ghosn în pușcărie, cel care s-a opus vehement fuziunii cu Renault și care săptămâna aceasta a oprit fuziunea Renault cu Fiat Chrysler, ar putea avea zilele numărate în fruntea companiei, după ce consultanții angajați de acționari au ajuns la concluzia că menținerea lui Saikawa în postul de CEO ar împiedica un restart curat al Nissan după scandalul Ghosn, potrivit Automotive News.
Situația este una rar întâlnită în mediul de afaceri, cu atât mai puțin în Japonia, la un nivel atât de înalt la care se află Nissan. Chiar dacă acționarii vor decide să voteze pentru continuare cu Saikawa, poziția sa va rămâna una extrem de fragilă. Saikawa este acuzat de faptul că nu a luat măsuri pentru reorganizarea companiei din punctul de vedere al guvernanței corporative și a pus în pericol relațiile cu Renault, nefiind capabil să construiască legături apropiate cu cel mai mare acționar al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unul dintre consultanți este Institutional Shareholder Services, care recomandă votul împotriva lui Saikawa pentru a asigura „un stop curat”al erei Ghosn. De asemenea, ISS a recomandat votul împotriva lui Moto Nagai, care a fost auditor independent al Nissan în perioada Ghosn.
Cealaltă companie de consultanță este Glass Lewis, care a recomandat votul împotriva lui Saikawa, spunând că nu pot susține cu încredere numirea pentru un nou mandat a CEO-ului actual.
Hiroto Saikawa a răspuns solicitărilor jurnaliștilor față de rapoartele consultanților, spunând că speră să fie înțeleasă situația în care s-a aflat.
Relațiile dintre Nissan și Renault au fost puse în pericol săptămâna aceasta, când Jean Dominique Senard a trimis o scrisoare în care anunța Nissan că nu va susține planul lui Saikawa de guvernare corporatistă. Renault a condiționat votul de unele numiri ale reprezentanților săi în cele trei comitete care ar urma să se înființeze. Saikawa a vorbit despre această scrisoare, spunând că decizia Renault este „regretabilă”.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini noi rămân pe creștere, chiar dacă unele mărci, inclusiv Dacia, și-au ponderat avansulAnaliștii sunt de părere că a existat pericolul unei antagonizări a acționarilor, ceea ce ar putea reprezenta un pericol pentru Alianță.
Renault a dat astfel și un răspuns poziției pe care Nissan a avut-o în privința unei fuziuni a francezilor cu Fiat Chrysler, tranzacție ce a picat tocmai pentru că Nissan s-a abținut la votul din board-ul Renault. În prezent, cele două companii încearcă să găsească noi căi de negociere pentru a relua discuțiile despre posibila fuziune.