În urmă cu două zile, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a instituit restricții de viteză pe Autostrada A1, pe sectorul Sibiu - Sebeș, în zona kilometrului 276. Astăzi a anunțat că a ridicat restricțiile.
CNAIR a actualizat anunțul privind restricțiile cu o notă discretă pe Facebook: „Actualizare informații: S-a ridicat restricția de viteză, în acest moment se circulă normal.”
Restricțiile au fost impuse ca urmare a apariției unor fisuri în asfalt. „Având în vedere apariția unor tasări la corpul autostrăzii A1, Sibiu – Sebeș ( km 276), calea 1, banda 2, în zona Săliște, s-a luat decizia restricționării circulației la 60 km/h pe ambele benzi de circulație.” a anunțat inițial CNAIR pe site-ul propriu. Au fost instalate indicatoare de circulație care avertizează șoferii de pericole și care instituie restricția de viteză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ulterior, a trimis în zonă o echipă a CESTRIN (centrul de studii tehnice subordonat ministerului) care a făcut măsurători ale terenului, cu aparate care scanează drumul în profunzime. S-a vehiculat soluția frezării și turnării din nou a asfaltului, dar eventuale reparații vor fi făcute abia în 2020.
În urmă cu un an, au apărut în zonă două fisuri paralele, în carosabil, situate la o distanță de aproximativ 1 metru, cu o lungime de aproximativ 5 metri și o tasare de aproximativ 1 centimetru, la poziția km 275+815, pe sensul Sibiu – Sebeș. CNAIR a făcut în zonă diferite lucrări de consolidare a solului: lucrări de remediere între pozițiile km 275+800 și 275+930, piloți forați + grindă consolidare + protecție taluz + drenuri ventuză pe sensul Sibiu - Sebeș și între pozițiile km 275+850 si 275+800, drenuri ventuză + protective taluz + ridicare cotă șant pereat în derulare pe sensul Sebeș - Sibiu.
În 2016, o porțiune a autostrăzii din acea zonă a fost demolată și refăcută în regie proprie, între km 275+500 și 275+780, ca urmare a surpărilor masive.
Autostrada a fost construită de compania italiană Salini - Impregilio, pentru suma de 604 milioane de lei, plus TVA. Contractul a fost reziliat și a fost executată scrisoarea de garanție bancară, depusă de constructor la dosar. Ulterior, în dosarul de arbitraj, Salini a câștigat suma de 83 de milioane de lei, dar în instanță CNAIR a câștiga, fiind dispusă restituirea sumei.