CFR a reluat circulația trenurilor de călători între București și Giurgiu via Vidra-Grădiștea-Comana, la 19 ani după ce ruta directă a fost întreruptă ca urmare a prăbușirii podului peste râul Argeș. Deși distanța este de 93 de kilometri, trenurile fac peste două ore, la care se adaugă și întârzierile.
Podul peste Argeș din dreptul localității Grădiștea a fost reconstruit după 19 ani. Linia de tren dintre București Progresu și Giurgiu nu a fost însă modernizată în totalitate, astfel că trenurile circulă cu viteză redusă pe mai multe porțiuni.
Primul tren cu călători, cu rang Regio, a plecat din București Nord la 5:45, a trecut prin gara București Progresu și a ajuns la 8 în Giurgiu, cu o întârziere de 14 minute. Între București Progresu și Giurgiu, trenul ar fi trebuit să facă o oră și 17 minute.
Alte trenuri plecate din București au avut întârzieri de 13-16 minute la sosirea în Giurgiu.
Dinspre Giurgiu spre București Nord, via București Progresu, trenurile au avut întârzieri de 18-22 de minute.
Prețul unui bilet pentru adulți pe trenurile Regio de la Gara de Nord până în Giurgiu e de 17,5 lei.
Ruta feroviară dintre București și Giurgiu a fost acoperită în ultimele aproape două decenii pe un traseu deviat, mai lung, prin Videle. Trenul de rang InterRegio care circulă între București Nord și Giurgiu prin Videle face oficial 2 ore și 8 minute, dar și acesta a avut azi întârzieri. Prețul unui bilet este însă mult mai ridicat decât în cazul variante disponibile de azi: 46 de lei la clasa a 2-a.
Valoarea totală a contractului pentru Lotul I (proiectare și execuție lucrări), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulației feroviare pe podul Grădiștea, situat între Vidra și Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Cele două etape ale Lotului I - elaborare proiect tehnic și execuție lucrări - s-au derulat în perioada ianuarie 2021 - mai 2024.
Investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația București - Giurgiu Nord Frontieră continuă cu lotul 2, care cuprinde lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul București Progresu - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră, fără intervalul Vidra - Comana (Lotul I), electrificarea în totalitate (inclusiv intervalul Vidra - Comana), o variantă nouă de traseu cu un viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești, precum și lucrări de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investiție în valoare estimată de 2,25 miliarde lei, lansată deja în licitație, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.