Chinezii trec printr-o perioadă mai complicată în Europa, ca urmare a taxelor vamale impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice produse în China și importate pe piața din Europa. Nio este una dintre mărcile care și-au făcut un plan extins pentru Europa, dar noile taxe schimbă complet contextul comercial, pentru că pun presiune pe prețurile de vânzare.
Chinezii de la Nio, o companie cu aspirații la segmentele up-market electrice din Europa, va fi afectată sever de noile taxe vamle și va fi nevoită să vândă mașinile la prețuri comparabile cu Porsche, după cum spune Li Bin, fondatorul companiei care și-a luat numele internațional William Li.
„Cu taxele din Europa, vom avea un preț de vânzare la egalitate cu un Porsche. Piața va deveni din ce în ce mai limitată”, a declarat William Li într-o întâlnire cu analiștii.
Nio a fost încadrată de Comisia Europeană la un tarif vamal suplimentar mediu, adică 20,8%, ca urmare a faptului că a cooperat cu echipa de investigatori a Uniunii Europene. Din cauza acestui tarif suplimentar, mașinile electrice importate de Nio în Europa vor fi avea incluse în preț și 30,8% taxe vamale, un nivel destul de mare pentru o marcă ce practica deja prețuri destul de mari.
O astfel de scumpire, pe o piață care în acest moment este destul de rece pe segmentul electric, ar putea să pună în pericol afacerile din regiune ale producătorului chinez.
De altfel, cifrele privind vânzările din acest an ale Nio arată un declin de aproape 30%, cu puțin peste 1.500 de vehicule vândute.
Este drept că scăderea a fost generată în special de Germania, o piață pe care Nio își vinde un procent important de mașini și care a fost afectată de eliminarea subvențiilor la electrice, începând din ianuarie.
Pe primele 11 luni ale anului, Nio a vândut 367 de vehicule electrice, cu 70% mai puține decât anul trecut, conform cifrelor oficiale KBA, însă speranțele șefilor companiei sunt mari, după ce în noiembrie au înregistrat o creștere ușoară față de luna anterioară.
Prețurile Nio nu sunt printre cele mai ieftine în Europa, SUV-ul EL6, cel mai vândut, având un nivel de 65.500 de euro, mai mic decât principalii rivali pe care îi țintește, respectiv mărcile premium germane. Dar o creștere cu 30% a prețului acestui SUV ar însemna să ajungă la 85.000 de euro, adică peste Porsche Macan, care astăzi poate fi cumpărat începând de la 80.700 euro.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Controversata taxă pe mașină fără loc de parcare într-un sector din București a fost adoptată și intră în vigoare de la 1 ianuarieNio este singura marcă din China care a introdus sistemul de vânzare cu închirierea bateriei, având stații proprii de schimb. Cu ajutorul acestui sistem, prețurile de vânzare sunt mai mici cu peste 10.000 de euro, dar în schimb proprietarii trebuie să plătească abonamentul pentru închirierea bateriei.
William Li spune că nu va renunța la planul său de extindere pe piața din Europa, în pofida taxelor vamale. Planurile Nio în Europa includ și modele mai accesibile, dar acestea vor fi introduse prin noi branduri, dedicate.
Noua marcă Onvo a fost deja lansată în China încă din primăvara acestui an, iar acum se pregătește să aducă SUV-ul L60 în Europa, un competitor direct cu Tesla Model Y, dar cu prețuri mai mici. O a doua marcă este Firefly, creată special pentru clienții din Europa și care și-a propus să concureze cu modelele electrice ale VW Group, după cum au declarat șefii companiei.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO - BMW trece toate mașinile diesel pe HVO 100, un fel de "margarină lichidă"Nio este una dintre cele mai tinere companii auto din lume, fiind fondată în 2014, ca producător exclusiv de mașini electrice. Compania chineză și-a dezvoltat propriile componente tehnologice necesare mașinilor, începând de la șasiu și ingineria vehiculului, sistemul de baterii, cipuri și hardware, sistemul electric, tehnologie de asistență și conducere autonomă și până la implementarea inteligenței artificiale.
În prezent, NIO are centre de cercetare și dezvoltare și unități de producție în Shanghai, Hefei, Beijing, Nanjing, Shenzhen, Hangzhou, San Jose, Munchen, Oxford, Berlin, Budapesta și Singapore. Rețelele sale de vânzări și service au, de asemenea, o acoperire extinsă în peste 300 de orașe din China, Norvegia, Germania, Țările de Jos, Suedia și Danemarca.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Olandezii care au scos din Dunăre epava ucraineană Rostock acum 20 de ani au cerut blocarea accesului României în OECDGama Nio cuprinde opt modele complet electrice, inclusiv celebrele ES6 și ES8, care au făcut obiectul unor procese cu Audi, pentru folosirea unor denumiri asemănătoare cu modelele germane și care și-au schimbat numele în EL6 și EL8.
Rețeaua sa de schimb de baterii cuprinde în acest moment circa 2.500 de stații, cele mai multe fiind în China.