Chinezii de la Great Wall vor să cumpere Jeep, care a fost evaluată la circa 33 miliarde dolari. Grupul Fiat Chrysler s-ar putea destrăma, fără cele mai importante mărci din portofoliu

Chinezii de la Great Wall vor să cumpere Jeep, care a fost evaluată la circa 33 miliarde dolari. Grupul Fiat Chrysler s-ar putea destrăma, fără cele mai importante mărci din portofoliu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 aug 2017

Compania Chineză Great Wall a anunțat oficial că a contactat șefii Fiat Chrysler Automobile pentru a le propunere achiziția mărcii Jeep. Nu se cunoaște poziția FCA, dar mișcarea ar putea lăsa grupul fără una din mărcile importante, după ce Ferrari s-a separat, iar Alfa Romeo și Maserati ar putea face același lucru în perioada următoare.

În urmă cu câteva zile, au apărut informații legate de intențiile unei companii chineze de top din industria auto de a cumpăra Fiat Chrysler. Dongfeng și Geely au infirmat oficial orice plan în acest sens, iar Great Wall rămăsese pe listă, ca fiind ultima posibilitate. Acum, informațiile vorbesc despre cele două variante, de achiziție integral sau parțial a grupului FCA, dar și de cumpărare doar a mărcii americane Jeep. 

În acest moment, Fiat Chrysler deține mărcile europene Fiat, Alfa Romeo, Lancia și Maserati, precum și mărcile americane Chrysler, Jepp, Dodge și Ram. Ferrari s-a desprins de grup, acționarii primind acțiuni separate la noua companie. Recent, au apărut informații neoficiale cu surse din cadrul FCA cu referire la posibilitatea ca și Alfa Romeo și Maserati, alte două branduri foarte profitabile, să fie desprinse din portofoliul FCA. Asta înseamnă că, dacă Great Wall va reuși să cumpere Jeep, FCA va rămâne cu Fiat și Lancia, precum și Chrysler și Dodge/Ram.  Informații despre posibilitatea ca și Jeep să se desprindă de FCA au apărut și din surse oficiale, în primăvara acestui an, când CEO-ul Sergio Marchione a confirmat aceste intenții.

VIDEO + FOTO Condiții extreme de teste pentru noul Porsche Cayenne, înainte de lansare: 4,4 milioane de kilometri, în deșert, în Alaska și pe circuitele de viteză CITEȘTE ȘI VIDEO + FOTO Condiții extreme de teste pentru noul Porsche Cayenne, înainte de lansare: 4,4 milioane de kilometri, în deșert, în Alaska și pe circuitele de viteză
Urmărește-ne și pe Google News



Potrivit specialiștilor, Jeep valorează singură mai mult decât tot grupul FCA ca întreg. Americanii au declarat, într-un studiu realizat în acest an, că Jeep este marca auto cu cele mai puternice rădăcini americane. Este foarte posibil ca informnațiile legate dedisponibilitatea Jeep să dea startul unei competiții dure la nivelul industriei auto, pentru achiziție. După cele mai recente estimări bazate pe valoarea de piață a FCA, dacă grupul italo-american are o valoare de circa 32 miliarde dolari, Jeep ar putea fi vândută singură cu circa 33 miliarde dolari.

„Suntem profund interesați de brandul Jeep și i-am acordat atenție de mai mult timp”, a declarat un purtător de cuvânt al Great Wall. „Ținta noastră strategică este să devenim cel mai mare producător global de SUV-uri. Prin cumpărarea Jeep, un brand global de SUV-uri, ne putem atinge ținta mai repede și mai bine”, a mai spus reprezentantul companiei chineze.

Great Wall și-a deschis un centru de cercedare și dezvoltare în Detroit, în inima industriei auto americane, un altul în Los Angeles și intenționa să construiască o fabrică în Mexic, pentru a produce automobile destinate pieței din SUA.

În prezent, marca Jeep deține un portofoliu ce constă în celebrul off-roader Wrangler, cu versiunea mai mare Unlimited, vârful de gamă Grand Cherokee, SUV-ul Cherokee, precum și SUV-urile urbane Compass și Renegade. În 2016, vânzările Jeep au totalizat 1,41 milioane de unități, din care aproximativ 60% au fost vândute în SUA. Pentru 2018, compania dorește să atingă pragul de 2 milioane de unități, prin intrarea pe noi piețe globale.

viewscnt
Afla mai multe despre
great wall motor
fiat chrysler