Scandalul emisiilor automobilelor diesel este un risc pentru economia Germaniei

Scandalul emisiilor automobilelor diesel este un risc pentru economia Germaniei
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 aug 2017

Scandalul emisiilor automobilelor diesel care a cuprins producătorii auto din Germania este un risc pentru cea mai mare economie din Europa, a avertizat lunni Ministerul de Finanțe, adăugând că este imposibil ca impactul să fie evaluat în acest moment, transmite Reuters.

În raportul său lunar, ministerul a numit cazul, care a apărut acum aproape doi ani după ce Volkswagen a recunoscut că a trișat la testele de poluare la care au fost supuse automobilele sale diesel în Statele Unite, drept un risc pentru economia Germaniei, alături de decizia Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană și politicile comerciale protecționiste ale Statelor Unite, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Industria auto este cel mai mare exportator din Germania și asigură aproximativ 800.000 de locuri de muncă.

Taxify, concurentul Uber, și-a înființat oficial subsidiară în România, condusă chiar de fondatorul și CEO-ul Markus Villig CITEȘTE ȘI Taxify, concurentul Uber, și-a înființat oficial subsidiară în România, condusă chiar de fondatorul și CEO-ul Markus Villig

”Riscurile legate de forma Brexit și viitoarele politici comerciale ale Statelor Unite se mențin. În plus, așa-numita criză diesel ar trebui clasificată ca un nou risc pentru economia germană, chiar dacă nu este posibil să cuantificăm efectele în acest moment”, se arată în raport.

Majoritatea creșterii economice a Germaniei din trimestrul al doilea, de 0,6%, a fost susținută de cheltuielile populației și ale guvernului. Avansul a fost frânat de comerțul exterior, creșterea exporturilor fiind mult mai mică decât cea a importurilor.

Ministerul Finanțelor anticipează ca sectorul industrial să își continue creșterea în trimestrul al treilea, nominalizând comenzile solide și indicatorii referitori la încrederea oamenilor de afaceri.

Politicienii germani și șefii companiilor auto au convenit la începutul lunii august să actualizeze softurile motoarelor de la 5,3 milioane de automobile diesel, pentru a reduce poluarea și a încerca să repare reputația industriei.

Autoritățile europene antitrust investighează acuzațiile că producătorii auto germani au format un cartel, fiind posibil să le impună amenzi mari.

viewscnt
Afla mai multe despre
scandalul emisiilor
diesel