Solicitarea proprie de intrare în insolvență a companiei de stat strategice de apărare Romaero, controlată de Ministerul Economiei, demers aprobat recent de Consiliul de Administrație al societății, a fost înregistrată pe rolul instanței de judecată, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Romaero a anunțat că intenționează să intre în insolvență după ce a fost obligată de judecători, cu posibilitate de recurs, să plătească despăgubiri uriașe unui om de afaceri care ceruse transformarea unui avion Boeing, în urmă cu mai bine de 15 ani.
Intenția declarată a Romaero este de a se restructura operațional, pentru a-și eficientiza activitatea și a-și plăti datoriile.
Primul termen în proces nu a fost încă stabilit.
Primii creditori al Romaero care s-au înscris la tribunal pentru a le fi recunoscut statutul sunt două entități cu roluri-cheie la precedenta tentativă de restructurare a companiei aeronautice de stat, demarată în urmă cu circa 3 ani și jumătate.
Este vorba de banca de stat CEC Bank și de firma de consultanță CIT Restructuring, parte a grupului Impetum al familiei Cionca.
CITEȘTE ȘI Vulcanizările din Capitală, verificate de Garda Națională de Mediu - 4.200 de așa-zise anvelope second hand, în fapt deșeuri, descoperite. Amenzi în valoarea de peste 22.000 de lei și sesizare penalăCIT Restructuring a elaborat și derulat planul de restructurare din 2020, în baza căruia CEC Bank a acordat Romaero credite în sumă totală de circa 60 milioane lei, după cum a relatat Profit.ro aici, aici și aici. Obiectivul era recuperarea măcar parțială a datoriilor bugetare ale companiei, care se cifrau la peste 330 milioane lei la finalul lui 2019.
Conform termene.ro, la 30 septembrie 2023, Romaero avea restanțe la stat în sumă totală de aproape 436 milioane lei, cu tot cu dobânzi și penalități.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Guvernul a aprobat majorările salariale pentru profesori. Noua grilă de salarizare în 2024Romaero, specializată în producție, servicii și cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile și militare de pasageri sau cargo, încearcă din nou să scoată bani de capital de lucru și investiții de la acționarii săi minoritari privați, cele 7 tentative anterioare soldându-se cu eșecuri.
Compania, care a fost executată silit de Hidroelectrica pentru restanțe la plata facturilor de curent, a terminat primul semestru al anului cu pierderi de peste 42 milioane lei, cu 59% mai mari decât în perioada similară din 2022, la venituri totale de 54,2 milioane lei, în scădere cu 4,5%.