Producătorul de avioane Boeing îndeamnă companiile aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru un posibil șurub slăbit în sistemul de control al cârmei, a anunțat Administrația Federală a Aviației (FAA), transmite Reuters.
FAA a declarat că ”monitorizează îndeaproape” inspecțiile țintite ale Boeing 737 MAX și că va lua în considerare acțiuni suplimentare pe baza oricărei descoperiri ulterioare de hardware slăbit sau lipsă, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Boeing a recomandat inspecții după ce un operator internațional a descoperit un șurub cu o piuliță lipsă, în timp ce efectua întreținerea de rutină a unui mecanism din legătura de control al cârmei, a spus FAA.
Boeing a descoperit o altă o aeronavă, nelivrată, cu o piuliță nestrânsă corespunzător, a spus agenția.
”Problema identificată pe acel avion a fost remediată. Dintr-un exces de precauție, recomandăm operatorilor să își inspecteze avioanele 737 MAX și să ne informeze cu privire la orice constatări. Am informat FAA și pe clienții noștri și vom continua să-i ținem la curent cu evoluția situației”, a spus Boeing.
Producătorul de avioane a recomandat companiilor aeriene să își inspecteze avioanele MAX în termen de două săptămâni, dar avioanele 737 MAX livrate pot continua să zboare în siguranță, a spus Boeing.
Producția și livrarea avioanelor MAX vor continua. Problema nu afectează avioanele de model mai vechi 737 Next Generation, a spus Boeing.
United Airlines, un client important al MAX, a declarat că ”nu a anticipat că aceste inspecții vor avea un impact asupra operațiunilor noastre”.
Southwest Airlines și American Airlines, alți doi clienți importanți din SUA ai MAX, nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
FAA a declarat că Boeing a emis un mesaj prin care îndeamnă operatorii de avioane mai noi, cu un singur culoar, să inspecteze tiranții specifici care controlează mișcarea cârmei, pentru eventuale componente slăbite.
CITEȘTE ȘI Nofar cumpără panouri solare de la cel mai mare producător din lume, pentru RomâniaCârma controlează poziția nasului unei aeronave în timpul zborului.
Inspecțiile implică scoaterea unui panou de acces și validarea faptului că hardware-ul a fost instalat corect, a spus Boeing.
Procesul ar trebui să dureze două ore, iar Boeing inspectează aeronavele 737 MAX nelivrate înainte de a le preda clienților.
”FAA va rămâne în contact cu Boeing și companiile aeriene în timp ce inspecțiile sunt în desfășurare”, a spus agenția, cerând companiilor aeriene să răspundă dacă a fost detectat anterior vreo piesă slăbită și să ofere detalii despre cât de repede pot fi finalizate aceste inspecții.
Orice problemă care implică o cârmă care nu funcționează corect ar putea fi identificată într-o verificare înainte de zbor, deoarece echipajele de zbor examinează în mod obișnuit sistemul de cârmă înainte ca o aeronavă iese pe poartă, a spus Boeing.
Inspecțiile vor ajuta FAA să stabilească cât de răspândită este problema și dacă este un semn al unei scăderi mai mari a calității producției, care impune autorităților de reglementare să ia măsuri suplimentare, a declarat Anthony Brickhouse, expert în siguranța aeriană la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle.
”Companiile aeriene trebuie să ia acest lucru în serios. Dar, în calitate de membru al publicului zburător, nu văd asta ca o problemă de care să fiu îngrijorat”, a spus el.
CITEȘTE ȘI FOTO Lancia dezvăluie un nou detaliu al lui Ypsilon care amintește izbitor de DusterAvioanele 737 MAX au fost blocate la sol timp de 20 de luni în întreaga lume, după ce două accidente mortale, produse în 2018 și 2019, au ucis 346 de persoane în Etiopia și Indonezia.
Boeing încă așteaptă certificarea pentru versiunea mai mică 737 MAX 7 și avionul mai mare MAX 10.
FAA a analizat cu atenție avioanele MAX. În 2021, FAA a declarat că urmărește toate avioanele 737 MAX, folosind date satelitare.