Mitsubishi anunță o revenire a profiturilor companiei în primul trimestru din anul fiscal 2017 (aprilie – martie), după ce anul trecut înregistrase pierderi de 130 de miliared yeni. Mitsubishi este condusă acum de Carlos Ghosn, șeful Renault și Nissan, după ce japonezii au preluat controlul.
Mitsubishi Motors a anunțat rezultatele pentru trimestrul 1 din anul fiscal, repectiv pentru perioada aprilie – iunie 2017. Profitul operațional a fost de 20,6 miliarde de yeni, cu venituri în creștere cu 2,8%, la un nivel de 440,9 miliarde yeni, corespunzător unei marje operțaionale de 4,7%. Veniturile nete au fost de 23 miliarde yeni, în comparație cu pierderile de 129,7 miliarde yeni pierderi, înregistrate anul trecut.
Vânzările de vehicule au crescut cu 9% în perioada aprilie – iunie, la 241.000 unități, bazat pe revenirea vânzărilor în Japonia, o creștere masivă în China, unde a fost lansat SUV-ul Outlander, produs local, precum și o creștere susținută în zona Asia – Pacific, ca urmare a creșterii cererii de SUV-uri și pickup-uri.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Brandul premium al Renault, Alpine, nu va avea showroom în România. Polonia, singurul stat ales din Europa Centrală și de EstOsamu Masuko, CEO Mitsubishi, a declarat că „anul fiscal 2017 are un start solid. Vedem beneficiile unei rigori și eficiențe operaționale crescute, împreună cu încurajarea vânzărilor în piețele cheie”.
„Sinergiile alianței Nissan sunt pe drumul cel bun, aducând o contribuție la performanța generală a companiei”.
Mitsubishi a reconfirmat prognozele pentru anul fiscal așa cum le-a transmis în mai bursei din Tokyo, cu venituri de 2.000 miliarde de yeni, un profit operațional de 70 miliarde yeni, o marjă operațională de 3,5% și venituri nete de 68 miliarde yeni. Volumul vânzărilor este prognozat la 1 milion unități, în creștere cu 11% față de anul anterior.
Mitsubishi se află, începând din toamna trecută, sub controlul Nissan, care a devenit principal acționar, după cumpărarea unui pachet de 34% din acțiunile companiei rivale. Carlos Ghosn a preluat poziția de Președinte al Consiliului de Adminsitrație, renunțând, la scurt timp, la poziția de CEO al Nissan, pentru a se putea concentra asupra restructurării Mitsubishi. Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este cunoscut pentru succesul obținut cu Nissan, după ce a preluat conducerea executivă a mărcii nipone, în 1999, operațiune care i-a adus și porecla de „Cost Killer”.
Alianța Renault – Nissan, din care face parte acum și Mitsubishi, ar putea genera vânzări de circa 10 milioane de vehicule în acest an, un volum care îi permite să concureze cu Toyota și VW Group la titlul ce cel mai mare producător de autovehicule din lume.