Șefii mărcii Volkswagen și ai grupului cu același nume au anunțat angajații și partenerii din rețeaua de dealeri că urmează măsuri de austeritate care sunt necesare pentru a duce la bun sfârșit planul de restructurare. Printre deciziile anunțate se numără și cea care ar putea duce la închiderea unei fabrici de automobile din Germania. Ipotezele de lucru sunt destul de îngrijorătoare pentru angajații din locațiile cu risc de închidere.
Peste 120.000 de persoane lucrează în prezent în Germania, pentru marca Volkswagen, iar o parte dintre ei ar putea rămâne fără loc de muncă în acest an, deoarece Thomas Schafer, cel care conduce marca de bază a grupului, trebuie să-și atingă ținta de 4 miliarde de euro tăiați de pe lista de cheltuieli. Este doar un pas, până la uriașa sumă de 10 miliarde de euro eliminați din costurile anuale, până în 2026. „Acoperișul este în flăcări”, spunea Thomas Schafer angajaților în urmă cu un an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum situația pare și mai gravă, dacă a a invocat anularea asigurării locurilor de muncă pentru cei din fabricile germane.
VW are mai multe uzine de automobile în Germania, dar nu toate au potențial de închidere, pentru a genera reduceri masive de cheltuieli.
Pe de altă parte, uzinele de bază, cum este cea din Wolfsburg, ar fi imposibil de închis. Aici se fabrică modele vitale, cum sunt Golf și T-Roc, și tot aici se află cartierul general al mărcii. Lucrează 70.000 de persoane în această fabrică, mai mult de jumătate din personalul din Germania, dar n-ar fi exclus ca o parte dintre ei să fie concediați.
CITEȘTE ȘI VIDEO Italienii au încheiat defrișări la Autostrada Sibiu - Pitești. Vor aduce un utilaj de mari dimensiuni pentru cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din RomâniaÎn Emden, se asamblează noul model electric ID.7, alături de alte modele, iar producția este estimată să crească în perioada următoare, deci riscul de închidere este mic. Pe de altă parte, în Osnabruck și Zwickau lucrurile s-ar putea să nu rezolve complet nevoia de concediere.
La Zwickau sunt produse mașinile electrice din familia ID, iar spectrul scăderii vânzărilor ar putea fi un motiv de îngrijorare pentru cei circa 8000 de angajați. Deja au fost desgființate schimburile 2 și 3 și sunt blocate angajările noi. La Osnabruck sunt doar 2.300 de persoane și s-a mai discutat despre închiderea acestei unități, dar va fi nevoie de o intervenție și în altă parte. De asemenea, uzina din Hanovra, unde lucrează circa 13.000 de persoane poate fi luată în discuție, conform presei din Germania.
CITEȘTE ȘI Șeful VW Group justifică posibila închidere de fabrici: „Industria europeană de automobile se află într-o situație foarte serioasă”Pe lângă acestea, în discuție sunt și fabricile de componente din Kassel, Brunswick, Chemnitz și Salzgitter, oricare dintre acestea putând să intre în planurile de restructurare.
Ce este cert este faptul că managerii VW vor fi nevoiți să treacă de opoziția Consiliului Întreprinderii, condus de Daniela Cavallo, și de sindicate. Cavallo a anunțat deja că atâta timp cât se află în funcție nu va fi închisă nicio fabrică VW. La rândul lor, sindicaliștii de la IG Metall, cea mai puternică federație sindicală din Germania, au transmis clar că se vor opune oricărei închideri complete.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Înmatriculările de autoturisme au scăzut dramatic. Un model de import a depășit Jogger și SanderoRestructurarea pe care a început-o conducerea VW Group la marca de bază VW urmărește pentru 2026 o redresare a profitului operațional la 6,5%, însă deocamdată situația este destul de gravă, deoarece în prima jumătate de an valoarea randamentului vânzărilor a coborât la 2,3%, de la 3,8% cât era anul trecut. De asemenea, vânzările au scăzut cu 0,3%, iar veniturile cu 1,8%.