BYD și-a depășit toți rivalii în China și a devenit noul lider al pieței chineze, dar este încă în urmă la export

BYD și-a depășit toți rivalii în China și a devenit noul lider al pieței chineze, dar este încă în urmă la export
scris 18 oct 2024

Marca BYD este de mai mult timp lider al piețe de automobile din China, dar a venit rândul întregului grup să-și depășească competitorii. Grupul chinez, în care au investit unii dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri ai lumii, a depășit SAIC și este liderul industriei auto chineze, relevă datele analizate de Profit.ro.

BYD a vândut în luna septembrie, cu toate mărcile din subordine, mai multe autovehicule decât SAIC, reușind astfel să treacă pe primul loc în clasamentul companiilor auto din China.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au forat peste 1.000 de metri în tunelul \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au forat peste 1.000 de metri în tunelul "Daniela" al Autostrăzii Sibiu - Pitești

SAIC, care vinde mai multe mașini prin parteneriatele pe care le are cu diverse companii occidentale decât cu brandurile proprii, a reușit să se mențină până acum în fruntea vânzărilor cu ajutorul celor de la VW și GM, cele mai populare companii din Occident pe piața din China. La rândul lor, BYD vând mașini sub brandurile Denza, Fang Cheng Bao și Yangwang.

În total, mărcile BYD au vândut în septembrie 419.426 vehicule, având o creștere substanțială, de 45,3% față de anul trecut, iar pe întreg intervalul, ianuarie – septembrie, volumul vândut a ajuns la 2,7 milioane de vehicule, cu 32,1% peste cel din 2023, în perioada similară.

VIDEO Ferrari a dezvăluit „supermașina” F80, cea mai scumpă din istoria sa CITEȘTE ȘI VIDEO Ferrari a dezvăluit „supermașina” F80, cea mai scumpă din istoria sa

SAIC, în schimb, se confruntă cu scăderi de la mărcile proprii, dar și de la cele în parteneriat, în special cu GM, și doar în cele cu VW situația rămâne relativ stabilă. În septembrie, grupul SAIC a vândut 313.260 de vehicule, ceea ce înseamnă o scădere de 35%, iar pe cele trei trimestre volumul a atins un nivel de 2,64 milioane, cu 21,5% mai mic decât în urmă cu un an.

Estimările pentru trimestru patru arată că diferența dintre BYD și SAIC se va mări, cu un impact major al vânzărilor de vehicule electrice și PHEV, un segment pe care BYD stă foarte bine.

Corespondență din Paris - Mihai Bordeanu, managing director Dacia - semnal de alarmă: România devine tot mai puțin competitivă! CITEȘTE ȘI Corespondență din Paris - Mihai Bordeanu, managing director Dacia - semnal de alarmă: România devine tot mai puțin competitivă!

De altfel, China are un avans foarte bun pe segmentele electrificate, cu aproximativ 1,3 milioane de unități vândute, dintre care 775.000 au fost complet electrice și 511.000 hibride cu încărcare la priză. Pe primele nou luni, piața de electrice a urcat la 4,9 milioane de unități, fiind cu 12% mai mare comparativ cu anul anterior, iar cea de PHEV a ajuns la 3,3 milioane  de vehicule, cu 84% mai multe, cu un total de 9,9 milioane, adică un plus de 38% față de anul trecut.

Performanțele pe segmentele cu baterii nu s-au regăsit și pe restul segmentelor, pentru că, în ansamblul ei, piața chineză a scăzut cu 6 procente în septembrie, dar pare că dă semne de revenire, având un avans de 17% față de august, cu un total de 2,27 milioane de vehicule vândute.

La export, Chery rămâne lider, cu 829.000 de vehicule vândute pe piețele internaționale, în timp ce SAIC a înregistrat doar 664.000 de vehicule, iar Changan – 420.000. BYD mai are foarte mult de recuperat, pentru că anul acesta a livrat la export doar 302.000 de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd
masini china
masini electrice
saic
chery