Directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de automobile din România, a readus în discuție situația importurilor de automobile second-hand din alte țări, reamintind că ar fi importantă reintroducerea unei taxe de mediu.
Brent Valmar, prezent în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii în care a fost prezentat noul director al mărcii Audi, Cristian Milea, anunțat anterior de Profit.ro, a vorbit și despre nevoia ca România să reglementeze din nou importurile de automobile rulate din Europa, care au înregistrat o explozie după eliminarea tuturor taxelor ce se aplicau acestor mașini. „Trebuie să luăm în discuție o reintroducere a unei taxe de mediu în funcție de emisiile de CO2. Semnalele pe care le-am primit sunt pozitive, tema preocupă foarte multă lume. Din ce informații am eu, multe segmente din partea autorităților și jucătorilor din piață sunt preocupate de acest aspect”, a precizat Brent Valmar.
Directorul General al Porsche România, Brent Valmar, a prezentat pe scurt rezultatele companiei pe care o conduce, la finalul unui an dificil. În pofida crizei sanitare, care a dat peste cap planurile inițiale ale Porsche România, anul se încheie într-o notă pozitivă, cu un avans al cotei de piață al mărcilor pe care le reprezintă importatorul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ne-am așteptat la un rezultat record, dar toate restricțiile care au fost introduse ne-au frânat brusc evoluția și am avut un regres puternic în martie, aprilie și chiar prima jumătate a lui mai. Am fost forțați să introducem măsuri de compensare, să ne stabilizăm rețelele de dealeri, să ne asigurăm că dealership-urile rămân funcționale, la dispoziția clienților. Am redus activitatea importatorului cu aproape 50%, am fost forțați să introducem în șomaj tehnic cam 40% din personal. Ulterior am reușit să redresăm activitatea, am fost prezenți în special online, alături de clienți și parteneri și am reușit să reînscriem activitatea în parametrii pe care ni i-am propus înainte de criză”, a declarat Brent Valmar.
„Vom încheia anul cu un volum de puțin peste 29.000 de unități, ceea ce corespunde la o cotă de piață de 22,9 procente, o performanță excepțională, față de cele 20,3 procente de anul trecut. Am reușit să facem față datorită mărcilor puternice, la fel ca în criza din 2008. Mărcile noastre de volum VW și Skoda vor încheia anul cu aproximativ 25.000 de mașini livrate către clienți.” a mai spus Valmar.
Pentru 2021, directorul Porsche România a spus că este dificil să facă o estimare, pentru că „semnalele din Europa sunt destul de neclare”. „Ne ducem către performanța anului anterior, 2019. Contăm pe procesul de electrificare pe toată paleta de modele, de la toate mărcile.”