În China, producătorii auto străini care au pierdut cotă de piață în detrimentul rivalilor locali și-au majorat exporturile din statul asiatic, acestea fiind responsabile anul trecut de peste o cincime din totalul exporturilor de vehicule, transmite Reuters.
Se estimează că anul trecut China a depășit Japonia, devenind al doilea mare exportator auto mondial, datorită, în principal, solidității companiilor locale, cum ar fi Chery, SAIC, Geely și BYD, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China arată că anul trecut 18 branduri străine, conduse de Tesla, au exportat de asemenea 910.000 mașini din China, reprezentând 22% din totalul de 4,1 milioane de mașini chineze exportate.
Doar Tesla a exportat 344.000 vehicule electrice (EV) de la uzina sa din Shanghai, cea mai mare fabrică a sa la nivel global, către Asia, Europe, Australia și Noua Zeelandă.
Ford Motor și General Motors sunt de asemenea printre cei mai mari exportatori, în 2023 exporturile lor combinate înregistrând un avans de 21%, față de 2022.
Brandurile străine își ajustează acum strategia din China pentru a-și majora exporturile.
Ford, de exemplu, a exportat anul trecut 69% din modelele SUV Territory, care a fost destinat pieței chineze.
Grupul sud-coreean Kia Corp și-a dublat în 2023 exporturile din China, trimițând cea mai mare parte a producției sale auto în afara țării. De asemenea, brandurile din Japonia și Germania și-au majorat exporturile din China.