Boeing intenționează să suspende producția avioanelor 737 Max începând din luna ianuarie, în așteptarea certificării pentru revenirea acestora în serviciu, a anunțat luni compania, transmite CNN.
Acțiunile Boeing au încheiat tranzacțiile de luni în scădere cu peste 4%, în urma apariției primelor informații că Boeing ar putea opri producția avioanelor 737 Max, iar declinul s-a accentuat cu încă 0,67%, după închiderea ședinței de ranzacționare, reacționând la anunțul oficial al companiei.
Avioanele 737 Max au fost consemnate la sol în luna martie, după două accidente fatale, un avion al Lion Air care s-a prăbușit în Marea Java în octombrie 2018, și un avion al Ethiopian Airlines, în apropiere de Addis Ababa, în luna martie, în urma cărora au murit 346 de oameni. Revenirea în circulație a avioanelor 737 Max s-a dovedit extrem de dificilă, provocând Boeing probleme financiare și de reputație majore, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BUGET 2020 Cheltuieli în creștere cu 7,5%, la 400 de miliarde de lei, deficit de 40,5 miliarde de lei. Măsuri de limitare a cheltuielilor. Cât primesc Președinția, Parlamentul, ministereleComenzile pentru 737 Max au încetat până luna trecută, când Boeing a primit primele comenzi de la consemnarea la sol, un total de 30 de aeronave. Între timp, compania a continuat să producă avioane, în speranța unei recertificări rapide din partea autorităților de reglementare din întreaga lume.
În prezent, acest proces, care a întâmpinat numeroase obstacole, a fost amânat pentru 2020, iar Boeing are în stoc circa 400 de avioane. Compania a anunțat că incertitudinile legate de viitorul 737 Max au obligat-o să ia măsura drastică să oprească producția și să se concentreze pe livrarea avioanelor deja produse.
”Considerăm că această decizie este mai puțin perturbatoare pentru menținerea sistemului de producție pe termen lung și pentru sănătatea lanțului de aprovizionare.
Boeing nu a anunțat pe ce perioadă anticipează că va fi suspendată producția.
Până săptămâna trecută, Boeing încă spera să obțină certificarea pentru revenirea avioanelor în serviciu înainte de sfârșitul anului. Dar administratorul Administrației Federale pentru Aviație, Stephen Dickson, a anunțat săptămâna trecută că nu există șanse ca acest proces să fie finalizat până la sfârșitul acestui an.
Boeing anunțase deja că va dura cel puțin până în 2021 să livreze toate avioanele fabricate după consemnare, pentru că operatorii aerieni nu pot accepta dintr-o dată, logistic și financiar, sute de avioane noi. Autoritățile de reglementare trebuie la rândul lor să inspecteze ficare avion, ceea ce mărește întârzierea.
Deocamdată, Boeing a anunțat că nu anticipează că va fi nevoită să concedieze sau să trimită angajați în concedii fără plată. Muncitorii afectați fie vor continua activitățile legate de 737 fie vor fi redistribuiți altor echipe de lucru.
Boeing va oferi informații financiare legate de suspendarea producției atuncl când va raporta rezultatele financiare pentru ultimele trei luni ale anului 2019.
Oprirea livrărilor de avioane începând din luna martie a fost o sursă majoră de cheltuieli pentru Boeing, care obține majoritatea veniturilor după livrarea aeronavelor. În același timp, oprirea producției va reduce cheltuielile companiei, chiar dacă Baeing va trebui ulterior să plătească clienților miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pentru costurile provocate de consemnarea la sol a aparatelor 737 Max.
”Prioritatea noastră este revenirea în siguranță în serviciu a 737 Max. Știm că procesul de aprobare a revenirii în serviciu a 737 Max și stabilirea cerințelor corespunzătoare pentru trainingul oferit trebuie să fie extraordinar de exacte și solide, pentru a asigura că autoritățile de reglementare, clienții și călătorii vor avea încredere în actualizările aduse 737 Max...Rămânem dedicați susținerii acestui proces”, a arătat Boeing.