Directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat într-un interviu acordat Aviation Week că producătorul de avioane ar putea fi obligat să anuleze producția 737 Max 10, din cauza potențialelor probleme de reglementare, transmite Reuters.
Boeing are un termen limită în decembrie pentru a obține aprobarea pentru 737 MAX 10, cel mai mare membru al familiei de avioane cu o singură punte, care este cea mai bine vândută, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În caz contrar, trebuie să îndeplinească noile cerințe de alertă în cabina de pilotaj, conform unei legi din 2020, cu excepția cazului în care Congresul renunță la aceasta.
Comentariile lui Calhoun ar putea pune mai multă presiune asupra Congresului.
”Dacă treci prin lucrurile prin care am trecut, datoriile pe care le-am acumulat, capacitatea noastră de a răspunde sau dorința de a vedea lucrurile chiar și printr-o lume fără 737 MAX 10 nu este atât de amenințătoare”, a spus Calhoun pentru Aviation Week, adăugând că nu se așteaptă să anuleze 737 MAX 10, dar a spus că ”este doar un risc”.
O purtătoare de cuvânt a Boeing a confirmat acuratețea afirmațiilor lui Calhoun și a reiterat că producătorul de avioane ”colaborează în mod transparent cu (Administrația Federală a Aviației) pentru a furniza informațiile de care au nevoie și se angajează să îndeplinească așteptările lor și ale clienților noștri pentru a certifica și livra 737- 10."
Termenul 2022 a fost impus de Congres ca parte a reformelor de reglementare mai ample la FAA, după ce accidentele fatale ale 737 MAX din 2018 și 2019 au ucis 346 de persoane.
Boeing are peste 640 de comenzi pentru avioane MAX 10, de la 17 companii aeriene, a spus Aviation Week.
În iunie 2021, United Airlines a declarat că va comanda alte 150 de avioane MAX 10.
În martie, FAA a avertizat Boeing că s-ar putea să nu obțină certificarea pentru MAX 10 până la sfârșitul anului și a cerut companiei să furnizeze ”un program matur de certificare”.
Boeing a refuzat să comenteze programul său actual de certificare.
Spre deosebire de alte avioane Boeing, lui 737 îi lipsește sistemul de indicare a motorului și de avertizare a echipajului cunoscut sub numele de EICAS.
Nerespectarea termenului-limită ar putea necesita ca Boeing să reînnoiască sistemul de alertare a echipajului aeronavei și să însemne o pregătire separată a piloților.
Calhoun a declarat pentru Săptămâna Aviației: ”Cred că cazul nostru este suficient de convingător... Acesta este un risc pe care sunt dispus să-l asum. Dacă pierd lupta, pierd lupta”.