Printre numeroasele calități constatate de jurnaliștii auto din toate țările în care marca românească este prezentă, menținerea valorii de revânzare a mașinilor Dacia a fost confirmată de publicația germană AutoBild, care a declarat modelul Sandero „mașina cu cea mai mică depreciere”, pe segementul B, din care face parte.
Calculele realizate de jurnaliștii germani, privind prețul pe care îl are un automobil Dacia Sandero după patru ani de la achiziție, au arătat că mașina pierde doar 5.200 de euro, cel mai scăzut nivel din clasa mică, din care face parte modelul produs la Mioveni și în Tanger, Maroc. Sandero a primit astfel trofeul „Wertmeister 2022”, care va semnaliza pentru potențialii clienți performanța acestui model.
Mașina analizată în cadrul competiției a fost un Sandero TCe 90 (care are un consum declarat de 5,3 l/100 km; emisii de CO 2 mixt: 119 g/km), iar prețul de revânzare a fost obținut cu ajutorul specialiștilor de la Eurtax pe baza prognozelor financiare. Mașina analizată are un preț de achiziție de nou, la dealerii din Germania, de 15.500 de euro, în echiparea confort, având printre dotări aer condiționat, senzor de ploaie, asistență acustică la parcare și infotainment cu display. Modelul are disponibile opțiuni specifice claselor superioare precum controlul automat al climatizării și camera pentru mersul cu spatele. Valoarea de revânzare estimată după patru ani este de 10.300 de euro, adică o depreciere de 66,5 la sută.
Un model similar, cu echipamentele analizate de jurnaliștii germani, poate fi cumpărat în România cu prețul de 13.800 de euro.
Analizele realizate de Auto Bild sub numele de „Wertmeister” sunt făcute anual, în parteneriat cu institutul de cercetare de piață Eurotax Schwacke. Prognoza de preț ia în calcul imaginea mărcii, designul, precum și politica de preț. De asemenea, este luat în considerare kilometrajul anual mediu, care pentru clasa B, în care se află Sandero, este de 11.000 de kilometri anual.
În clasamentul general, automobilul cu cea mai bună valoare de revânzare după patru ani a fost declarat Mercedes V Class, care păstrează 68% din prețul de achiziție.
Cei de la Eurotax Schwacke au făcut un clasament și pentru vehiculele electrice, pe primul loc situându-se Hyundai Ioniq, care a fost estimat că-și va păstra aproape 60% din preț, după patru ani de utilizare, ceea ce înseamnă că va putea fi vândut cu 27.250 de euro.
La clasa cea mai mică, valoarea de revânzare a modelului Toyota Aygo X a fost evaluată la 64,78%, cea mai bună din clasă, iar în segmentul compact, lider al valorii de revânzare a fost declarată Mazda 3, cu motor e-Skyactiv-X, cu o depreciere de 13.000 de euro (valoare reziduală 60,59%). Au mai câștigat titlul Wertmeister Mazda6 break, cu 57,75% valoare reziduală după patru ani, în clasa medie, Mercedes E 400d 4Matic (50,39%), în clasa mare, premium, Mercedes S 400d 4MATIC, în clasa de lux (55,81%), și Porsche 911 Carrera 4S (61,33%) în clasa sport. În fine, în categoria SUV-uri, cea mai bună valoare de revânzare, după patru ani, a fost stabilită pentru Hyundai Tucson 1.6 T-GDI.