Intensificarea bruscă a traficului de pasageri în Europa, lipsa personalului din aeroporturi, din companiile aeriene și de handling și întârzierea livrării unor aeronave a dus la zeci de curse anulate sau întârziate atât pe aeroporturile din țară, cât și din alte țări, a explicat, la PROFIT NEWS TV, David Ciceo, Directorul Aeroportului Internațional Cluj și președintele Asociației Aeroporturilor din România.
„Avem o creștere destul de bruscă a traficului în Europa și în lume față de previziunile inițiale. Sunt întârzieri din cauză că atât aeroporturile, cât și companiile aeriene și de handling au disponibilizat foarte mult personal pe fondul reducerii drastice a traficului în timpul pandemiei. În acest moment nu există suficienți angajați, iar ca urmare există întârzieri, care se transmit.
Există întârzieri importante și din cauza traficului aerian. În foarte multe țări există întârzieri din cauza aglomerației și intensității traficului aerian și mai există și întârzierii livrării unor aeronave. Sunt companii aeriene care nu au aeronave suficiente, s-au bazat pe faptul că vor primi aeronave noi, au vândut bilete și au trebuit să anuleze anumite rute pentru că le-au primit. Lipsa aeronavelor pune o și mai mare presiune, pentru că orice aeronavă care se defectează creează o problemă care se transmite”, spune Ciceo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Din păcate, tot anul vor fi întârzieri. Dar cea mai gravă situație este în această vară, în lunile iulie, august și septembrie, și se va atenua în Octombrie, Noiembrie, Decembrie, dar nu se va rezolva situația. Și grevele de pe unele aeroporturi din mai multe țări au fost elemente suplimentare care au dus la întârzieri”, mai spune acesta.
Directorul Aeroportului Internațional Cluj adaugă că prețurile biletelor de avion vor înregistra o creștere semnificativă începând cu anul viitor, pe fondul scumpirii combustibilului și materiilor prime. Lipsa acută de personal va duce și la creșterea costului forței de muncă care va influența de asemenea prețul biletelor de avion.
„Ne putem aștepta începând cu anul viitor la o creștere de circa 40-50% a prețului biletului de avion. Va fi treptată această creștere. Începând din toamna asta se va vedea o creștere. Față de ce era înainte de criză, consider că s-ar putea ca, în vara anului viitor, să avem cu 40-50% mai scumpe biletele, dar asta depinde și de context, și de destinație. Și chiar dacă prețul va crește oamenii tot vor continua să zboare. Transportul aerian a devenit deja o necesitate”, afirmă David Ciceo.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Mediului: În România, cu apa e nepăsare, gazonul, castraveții, morcovii, roșiile - udate excesiv. La mine, gazonul este uscat, nu l-am udat cu apă de la robinet„Avem și noi zilnic 7-8 zboruri întârziate, 1-2 zboruri anulate, se transmit aceste întârzieri. La toate companiile care operează pe Cluj de foarte multe ori motivul este lipsa de echipaj, au probleme cu personalul. Dar nu vor dispărea rute de pe Cluj. Avem 47 de destinații unice în momentul de față. Lucrăm să îmbunătățim traficul. Ne așteptam în 2040 să avem 7 milioane de pasageri. Căutam noi destinații. În 2023 o să prezentam deja noi destinații. Avem un program de investiții pentru dublarea capacității aeroportului”, precizează acesta, adăugând că investițiile vor merge către extinderea terminalului de plecări cu aproximativ 8.000 de metri pătrați, dublarea sălilor de grupare atât la zborurile interne, cât și la cele externe, noi locuri de parcare pentru aeronave și extinderea pistei de decolare.
„Săptămâna aceasta finalizăm prima etapă a unei căi de rulare total nouă. Proiectul este 50% finanțat din fonduri europene. Tot săptămâna aceasta am dat ordinul de începere construcției a 4 noi locuri de parcare aeronave. Este un proiect de aproximativ 19 milioane de lei, 50% finanțat tot din fonduri europene. Cel mai ambițios proiect însă este extinderea pistei de decolare. Speram ca în 3 ani să începem construcția acestui terminal”, continuă el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Șeful Poștei Române - Sute de oameni pleacă în fiecare lună să se pensioneze. Cât a câștigat o angajată citind contoareDavid Ciceo mai spune că aeroportul din Cluj va avea și terminal cargo, dar și zboruri intercontinentale.
„Noi sperăm să facem facilități în viitor și aeroportul devină un nod important de cargo. Există potențial foarte mare mai ales dacă o să intrăm in Schengen. Traficul aerian cargo nu este așa de dezvoltat pentru că nu suntem în Schengen. Sunt foarte mulți operatori mari pe cargo care nu intră în România pentru că nu suntem în spațiul Schengen. Noi suntem pregătiți din toate punctele de vedere să intrăm în Schengen, ar avantaja foarte mult și fluidizarea traficului”, subliniază el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Florin Spătaru, Ministrul Economiei, despre plafonarea tarifelor la pompă: Reducerea va fi foarte vizibilă. Vom verifica dacă prețul a fost redus corespunzător față de ce vedem în acest momentUn număr de 957 de zboruri (aterizări și decolări) au înregistrat în intervalul 30 iunie - 6 iulie întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, iar 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene care ar fi trebuit să le opereze, potrivit datelor Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).
"Companiile aeriene care au operat aceste zboruri au comunicat că întârzierile au fost generate de cauze precum rotația aeronavei sau a echipajului, restricțiile pe rută, lipsa echipajului (piloți sau însoțitori de bord) sau a aeronavei, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase, facilitățile de aeroport sau defecțiuni ale aeronavei. Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piață a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), TAROM (162 de zboruri), Ryanair (148) și Blue Air (99 de zboruri)", spun reprezentanții CNAB.
Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări și 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair șase, iar TAROM patru,