Boeing a declarat că a suportat costuri de 4,5 miliarde de dolari în trimestrul patru, pentru programul aeronavelor 787, care este blocat, întârziind revenirea mult așteptată a producătorului de avioane american la un flux de numerar pozitiv, care este alimentat de revenirea livrărilor de aparate 737 MAX, transmite Reuters.
Constructorul de avioane a intrat pe pierdere după două trimestre profitabile din cauza acestor costuri, scrie News.ro.
Acțiunile Boeing au scăzut miercuri cu 3,6% în urma informațiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele trimestriale subliniază dificultățile cu care se confruntă Boeing în timp ce încearcă să își revină din pandemia de coronavirus și crizele de siguranță a avioanelor 737 MAX, în timp ce încearcă să rezolve îngrijorările exprimate de autoritățile de reglementare privind avioanele sale mari 787 și 777X.
Capacitatea sa de a relua livrările către companiile aeriene depinde de aprobările de la Administrația Federală a Aviației din SUA.
Reuters a scris săptămâna trecută că livrările de avioane 787 sunt de așteptat să rămână blocate luni de zile, în timp ce autoritățile de reglementare din SUA evaluează reparațiile și inspecțiile pentru defectele structurale ale avioanelor. Proiectele pentru avioanele mari 777X se confruntă cu o respingere din partea Europei.
”Va trebui să finalizăm repararea unei flote mari de avioane. Nu există nicio modalitate de a scurta timpul... Mi-aș dori să meargă mai repede dar nu o pot face”, le-a spus Calhoun analiștilor.
Întrebat dacă livrările vor fi reluate în aprilie, așa cum se așteaptă unele persoane din industrie, Calhoun a spus că termenul va fi stabilit de FAA.
Programul rămâne la o rată de producție scăzută, cu o revenire treptată, așteptată la cinci pe lună, a spus Boeing.
Compania a raportat o pierdere operațională din operațiuni de bază de 4,54 miliarde dolari în trimestrul patru încheiat la 31 decembrie, în comparație cu o pierdere de 8,38 miliarde dolari cu un an mai devreme, când compania a înregistrat costuri de 6,5 miliarde dolari din cauza întârzierilor în programul său 777X.
Cu toate acestea, Boeing a generat un flux de numerar pozitiv în trimestrul patru, reprezentând primul său trimestru cu flux pozitiv de la începutul anului 2019, alimentat de livrările de avioane 737 MAX, pe măsură ce călătoriile aerieneîși revin din pandemie.