Ultimul an a adus o criză puternică de cipuri, semiconductori utilizați de aproape industriile tehnice ale lumii, dar în special de industria auto. În plină criză, mai multe companii vestice au decis să investească în propriile uzine, pentru a profita de cererea tot mai mare.
Cei mai mari furnizori de componente electronice pentru industria auto, Bosch și Continental, se numără printre companiile care au demarat studii de piață și analize, pentru a decide intrarea pe segmentul de producție al cipurilor electronice. Bosch a decis să meargă mai departe, compania germană anunțând deja că va investi 400 de milioane de euro într-o nouă uzină de semiconductori, după ce a investit deja până la un miliard de euro în fabrica din Dresda. Cei de la Continental au luat și ei o decizie, dar în sens contrar.
Conform unei informații de ultimă oră, compania care deține și în România mai multe fabrici de componente nu va produce cipuri. „Am analizat această posibilitate, dar am decis să nu facem acest lucru”, a declarat directorul de tehnologie Gilles Mabire pentru publicația Automobilwoche. Analizele făcute de Continental au evidențiat că în 2023 situația va reveni la normal, ceea ce ar determina o scădere a cererii, însă pentru 2022 „situația se va menține tensionată”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mabire spune că interesul Continental în acest moment este să lucreze mai strâns cu furnizorii de cipuri și cu clienții de componente care folosesc aceste cipuri, dar și să modifice arhitectura acestor semiconductori, pentru a putea fi schimbați mai rapid. O planificare mai bună a producției ar putea evita blocajele din 2021, spune Mabire. „Trebuie să planificăm mult mai mult pe termen lung”, a spus șeful Continental.
În ceea ce privește producția directă de cipuri, cei de la Continental spun că tehnologia utilizată în aceste piese diferă și o investiție într-o uzină proprie nu poate rezolva problema. În plus, sectorul auto ar fi prea mic pentru a asigura o producție diversificată.
Viitorul ar putea aduce o reducere a numărului de semiconductori utilizați într-un automobil, ca urmare a utilizării computerelor centrale, însă va crește în schimb complexitatea și performanțele acestor cipuri.
. „Trebuie să lucrăm mai strâns aici cu furnizorii și cu clienții noștri.” Pe viitor, Continental intenționează să ia în considerare tema aprovizionării cu semiconductori „în planificarea strategică, pentru a putea da un semnal suficient de devreme în cazul unui blocaj”. În plus, se dorește schimbarea designului chipului „pentru a deveni mai flexibil și pentru a putea trece rapid la alt furnizor”.