BMW Group și Tata Technologies, divizie a companiei indiene Tata, s-au asociat în cadrul rețelei TechWorks a BMW, printr-un joint-venture creat în India, în care cele două părți au câte 50%. Noua entitate va dezvolta software pentru producătorul german de mașini și va fi conectat cu asocierea BMW – NTT Data din România.
BMW TechWorks India este un nou parteneriat pe care BMW îl realizează în cadrul rețelei sale globale de creație digitală, care se ocupă de scrierea de software. Conform informațiilor transmise de companii, noul joint-venture creat în India va avea acționari Tata Technologies și BMW în pachete de 50/50, va angaja câteva mii de persoane, majoritar programatori și va avea ca obiect de activitate producția de software exclusiv pentru BMW.
Noua companie și-a început activitatea la 1 noiembrie și a intrat în plin în proiectele care vor echipa viitoarele mașini Neue Klasse, primul model fiind deja planificat pentru lansare la sfârșitul anului viitor.
Noua companie de tip joint-venture are mai multe sedii, în orașele Pune, Bangalore și Chennai, se va dedica vehiculelor definite de software, conducerii autonome și aplicațiilor de infotainment, dar și pentru suport al activităților de producție.
BMW TechWorks India va activa în strânsă colaborare cu cele trei centre de software din rețea: BMW TechWorks România, creat de BMW cu NTT Data în Cluj Napoca, BA TechWorks din China, care a fost creat în 2021 cu Archermind, și Critical TechWorks în Portugalia, creat în 2018 cu Critical Software.
La fel ca în România, în structura din India BMW va păstra controlul asupra software-ului creat, aceasta fiind noua strategie abordată de companie, astfel încât să poată lucra cu furnizori externi, dar să nu piardă din mână nici costurile, nici drepturile complete asupra produsului final.
CITEȘTE ȘI Volkswagen semnează un parteneriat cu SAIC până în 2040, dar vinde una dintre fabrici, aflată într-o zonă controversată din ChinaIndia este cea mai nouă piață de software pentru industria auto, fiind în același timp vizată de o posibilă extindere a pieței auto, care ar putea prelua succesul din anii trecuți din China.
Centrul BMW TechWorks din România, care a fost creat împreună cu NTT Data și care intră în colaborare completă cu cel din India, și-a propus să angajeze până la 250 de experți în software și digital, cu o țintă de 1000 de persoane pe termen lung.
Cifra de afaceri a centrului este estimată de BMW la „zeci de milioane de euro” doar în 2024.