Vânzările BMW au înregistrat o creștere mică dar importantă, în trimestrul al treilea și pe toate cele trei trimestre din acest an, marcând totodată o dublare a vânzărilor de mașini electrice, o consecință firească a lansărilor multiple de astfel de modele.
BMW Group a vândut un volum de 93.931 automobile electrice în trimestrul al treilea, cu aproape 80% mai multe față de trimestrul similar din 2022, o performanță bazată pe o gamă aproape completă de modele cu propulsie electrică. În total, vânzările grupului s-au ridicat la 621.699 autovehicule, în creștere cu 5,8%, din care marca BMW a contabilizat 549.941 de autoturisme, cu 6,2% mai multe decât în urmă cu un an. Singura scădere a fost a mărcii de lux Rolls Royce, care a pierdut 9 procente, la un volum de 1.374 automobile vândute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După nouă luni, grupul german a vândut 1,83 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 5,1% față de 2022. Marca de bază, BMW, a însumat 1,62 milioane de vehicule, cu 5,7% mai multe decât în 2022, în timp ce MINI a avut un rezultat similar (+0,7%), cu 210.741 unități vândute.
Situația pe regiuni este foarte bună, inclusiv pe piața de origine, Germania, unde creșterea este una solidă, de 11,4%, cu 205.775 de autovehicule vândute de la începutul anului. De asemenea, un rezultat asemănător a fost înregistrat în SUA, unde grupul a crescut cu 10,9%, la 277.132 vehicule.
Europa a redevenit cea mai mare piață a grupului, ca urmare a evoluțiilor inconsistente ale pieței din China. Cu 670.119, piața europeană crește cu 6,4%, depășind astfel avansul de numai 1,7% din China, unde volumul vândut a fost de 602.911 autovehicule.
CITEȘTE ȘI Premieră mondială pentru noul BMW iX2, la TokyoBMW AG și-a îmbunătățit încă din august previziunile pentru finalul de an și se așteaptă să înregistreze o creștere solidă a livrărilor la final de 2023. Compania mizează pe creșteri mari în special pe segmentul de top și pe cel al automobilelor electrice, care vor reprezenta 15% din vânzările totale de automobile în acest an.
Marca BMW reușește să-și păstreze poziția de lider al segmentului premium la nivel global, depășind Mercedes-Benz, care a raportat în trimestrul al treilea 510.600 vehicule vândute și 1,52 milioane în total, de la începutul anului.