BMW Group a dat publicității un comunicat prin care respinge toate acuzațiile apărute în presă cu privire la motoarele diesel ale grupului, referitoare la respectarea nivelului de emisii și la posibila manipulare a testelor.
„Ca regulă de bază: automobilele BMW Group nu sunt manipulate și respectă cerințele legale respective. Acest lucru se aplică, desigur, și automobilelor diesel. Confirmarea acestui fapt este asigurată de rezultatele investigațiilor oficiale relevante la nivel național și internațional.” Se arată în comunicatul BMW.
Compania germană mai spune că automobilele diesel Euro 6 asigură un tratament adecvat gazelor de eșapament. Acest lucru se întâmplă ca urmare a faptului că tehnologia BMW Group este diferită de celelalte sisteme de pe piață. Mai exact, automobilele diesel BMW utilizează o combinație de mai multe sisteme pentru tratarea emisiilor de gaze de eșapament. Automobilele care folosesc injecția de uree cu AdBlue (SCR) pentru tratarea emisiilor de gaze de eșapament utilizează și un convertor catalitic de stocare a NOx. Combinația permite respectarea standardelor privind emisiile poluante. Potrivit BMW, „aceasta înseamnă că nu este necesară o rechemare sau o actualizare a software-ului de la modelele diesel tip Euro 6 pentru automobile BMW Group”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Combinația celor două sisteme, împreună cu recircularea gazelor de eșapament, necesită un nivel mai mic de injecție AdBlue și duce la un consum foarte redus de AdBlue în comparație cu alți producători, astfel că acuzațiile legate de dimensiunea prea mică a rezervorului Ablue nu sunt justificate.
Referitor la motoarele Euro 5, aflate în circulație, BMW Group își confirmă angajamentul de a efectua o actualizare voluntară a software-ului pentru acestea, fără costuri pentru clienți. „Această actualizare include cunoștințele dobândite în domeniu în ultimii ani pentru a realiza îmbunătățiri suplimentare în ceea ce privește emisiile”, mai spun cei de la BMW.