Compania germană BMW a făcut primele calcule preliminare interne referitoare la emisiile de CO2 ale mașinilor vândute în 2022 și a ajuns la concluzia că a înregistrat o scădere de 9 procente față de anul anterior, ceea ce înseamnă că se încadrează în țintele fixate de Comisia Europeană.
BMW a înregistrat o valoare medie a emisiilor de CO2 pentru mașinile vândute în 2022 de 105 grame/km, în regim de testare WLTP, o valoare mai mică cu peste 9% față de 2021, dar care depășește pragul mediu de 95 grame, stabilit de Comisia Europeană pentru autoturisme. Chiar și așa, acesta este sub ținta impusă companiei, prin metodologia specifică, respectiv 127 grame/km. În 2021, emisiile medii ale grupului au fost de 115,9 grame/km, pe autovehicul.
Legislația UE prevede ca țintele de emisii să fie stabilite în mod specific pentru fiecare constructor pe baza masei mașinilor, astfel încât țintele să fie proporționale. În același timp, în 2022 a fost ultimul an în care vehiculele electrice și hibrid cu emisii sub 50 g/km au beneficiat de super-credite, adică au fost multiplicate cu 1,33 la calculul total al flotei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW nu a făcut niciodată parteneriate cu alte companii („pool”-uri) pentru a atinge țintele de emisii, așa cum au fost nevoiți alți constructori, cum este cazul FCA (Stellantis) cu Tesla.
BMW spune că reducerea de emisii din 2022 a fost posibilă ca urmare a implementării strategiei de electrificare. Compania a vândut un total de peste 215.000 de automobile electrice la nivel mondial în 2022, cu o creștere de 108% față de anul anterior. Ponderea vehiculelor electrice a fost de 9% din vânzările grupului, iar pentru 2023, BMW vrea să ajungă la 15%. În 2030, mașinile electrice ar trebui să depășească 50% din vânzările grupului BMW.
În același timp, BMW Group intenționează ca până în 2030 să reducă emisiile de CO2 cu cel puțin 40% (raportat 2019) pentru tot ciclul de viață al automobilelor - lanț de aprovizionare, faza de producție și utilizare.