Constructorul german BMW este vizat de un proces civil intentat de o companie americană care susține că i-au fost furate tehnologiile de producere a motoarelor hibrid.
Paice și The Abell Foundation sunt două entități care au depus, în Maryland, SUA, o plângere împotriva BMW, referitoare la patentele unor motoare hibrid. Este vorba despre tehnologiile folosite la 330e iPerformance, 530e iPerformance, 750e iPerformance, i8 Roadster Plug-in și Mini Countryman Plug-in, după cum scrie Automotive News.
În plângere, CEO-ul Robert Oswald scrie că a transmis celor de la BMW detalii ale tehnologiei folosite de compania sa, de bună credință. „În loc să negocieze o licență pentru tehnologia noastră, BMW a luat ce a aflat de la Paice și a folosit pentru propriul câștig”, precizează amul de afaceri.
BMW nu a făcut deocamdată nicio declarație pe acest subiect.
Compania Paice a mai fost implicată în litigii comerciale de acest tip cu alți constructori de automobile, inclusiv Ford, Toyota, Hyundai și Kia. În cele din urmă, companiile au plătit contravaloarea cerută pentru a primi dreptul de a utiliza tehnologia Paice.
Compania Paice a fost fondată de un inginer rus, imigrant în SUA, Alex Severinsky, autor al unor invenții privind tehnologiile de înaltă tensiune, utilizate la motoarele hibride benzină - electric.
Paice și BMW au o relație mai veche, ce datează de la începutul anilor 2000, când producătorului de mașini german i-a fost prezentată tehnologia propusă de rus, care ar fi redus consumul de carburant, fără să fie afectată performanța. Reprezentanții Paice susțin în plângerea depusă la tribunal că au făcut mai multe prezentări în fața inginerilor BMW pentru a le explica și a le oferi detalii tehnice privind modul în care funcționează tehnologia patentată.
„BMW și-a exprimat interesul în tehnologia Paice deoarece încă încercau să îmbunătățească tehnologia diesel, fiind în urma altor producători care urmăreau activ hibridele”, mai scrie în plângere.
Cei de la Paice mai spun că BMW a creat în 2005 o alianță cu General Motors și DaimlerChrysler pentru a dezvolta împreună motoare hibrid, dar alianța s-a dizolvat în 2009. BMW a lansat după aceea un model bazat pe tehnologia dezvoltată cu partenerii de la GM și DC, dar care era costisitoare. Motorizarea introdusă pe X6, a fost retrasă de pe piață, spun cei de la Paice. Însă în următorii ani, BMW a început să utilizeze informațiile obținute de la Paice, lansând modele hibrid și plug-in hibrid, cu succes.