BMW marchează noi rezultate record, de data aceasta fiind anunțată cea mai bună lună martie din istorie, cu un total de 254.862 de automobile, corespunzător unei creșteri de 5,9% față de anul anterior.
Constructorul german BMW Group a înregistrat rezultate foarte bune, cu recorduri pe primul trimestru pentru cele trei mărci premium, BMW, MINI și Rolls-Royce, care au crescut cu 5,3%, atingând un volum de 587.237 de automobile livrate clienților de la începutul anului.
Marca BMW a obținut cel mai bun prim trimestru, depășind pragul de o jumătate de milion pentru prima dată în această perioadă a anului. Vânzările BMW la nivel global au totalizat 503.445 de unități, o creștere de 5,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de automobile ale mărcii BMW au totalizat, în martie, 212.093 de mașini, o creștere de 5,3% față de aceeași lună a anului anterior.
Multe modele din gamă au contribuit la această creștere: în martie, livrările BMW X1 au crescut cu 21,0% (26.759 de unități), vânzările BMW X5 au fost mai mari cu 20,7% (17.678), în timp ce livrările navei-amiral BMW Seria 7 au urcat cu 74,8% (7.134). BMW Seria 5, a cărui nouă generație a avut prima lună integrală de vânzări pe majoritatea piețelor, a fost livrat la aproape 35.000 de clienți din lumea întreagă.
CITEȘTE ȘI Profitul Daimler aproape s-a dublat în primul trimestru, la 4 miliarde de euroȘi în segmentele electrice, modelele BMW i și BMW iPerformance din portofoliul BMW Group continuă să crească. De la începutul anului, aproape 20.000 de mașini electrificate au fost livrate clienților de pe mapamond, dublând numărul vândute anul trecut în primul trimestru.
Producția de automobile electrificate în primele trei luni a totalizat peste 24.000 de mașini. Scandinavia continuă să fie o regiune puternică pentru vânzările de modele electrificate. Până la începutul lunii aprilie, peste 10.000 de modele BMW i3 au fost livrate clienților din Norvegia de la lansarea automobilului. Martie a însemnat și lansarea versiunii hybrid plug-in BMW 530e iPerformance în cele mai multe piețe.
Acest model este așteptat să fie un vector de creștere puternică pentru vânzările de automobile electrificate, așa cum va fi și varianta hybrid plug-in MINI Cooper S E Countryman ALL4, ale cărei livrări vor începe în iunie.
Vânzările de automobile ale mărcii MINI au obținut cea mai bună lună martie din istorie, cu un total de 42.447 de livrări către clienții din lume, o creștere de 8,7% în comparație cu aceeași lună a anului anterior. Martie a completat recordul trimestrial al mărcii, cu vânzări ce au totalizat 83.059 de mașini (+6,1%). "MINI continuă să demonstreze o creștere solidă pe mapamond", a declarat Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru MINI, Rolls-Royce și BMW Motorrad.
"MINI Clubman, în special, a arătat o creștere puternică, saltul fiind de peste 21% în primul trimestru, dovedind că este combinația perfectă de utilizare cotidiană și caracteristicile emoționale specifice MINI, atuuri pe care le caută clienții", a continuat el. "Cu noul MINI Countryman pe care l-am lansat recent pe piață, sunt sigur că impulsul pe care îl vedem la MINI va continua de-a lungul anului", a mai adăugat.
După ce 2016 a fost al doilea cel mai bun an din punct de vedere al vânzărilor, Rolls-Royce Motor Cars a înregistrat un prim trimestru în 2017 care a fost peste cel al anului anterior. Această performanță s-a datorat disponibilității complete pe piață a modelului Dawn față de aceeași perioadă a anului anterior. În total, 733 de automobile Rolls-Royce Motor Cars au fost livrate clienților de pe mapamond (+33,0%).
Cererea pentru modele Rolls-Royce rămâne puternică în cele mai multe regiuni, chiar dacă aceasta reușită vine pe fondul volatilității actuale a pieței în industria de lux de pe mapamond ca ansamblu. Rolls-Royce continuă să depună eforturi pentru o creștere sustenabilă pe termen lung.
Martie a fost o lună bună și pentru BMW Motorrad, cu un total de 18.265 de motociclete și maxiscutere livrate clienților, o creștere de 10,9% față de aceeași lună a anului trecut. Pentru primul trimestru, vânzările totalizează 35.636 de unități, o creștere de 5,5%.
Toate regiunile de vânzări majore au obținut creșteri ale vânzărilor atât în martie, cât și în primul trimestru. Multe piețe au înregistrat evoluții de peste 10 procente, printre care China și Mexic/America Latină. La începutul lunii aprilie, BMW Group a livrat automobilul cu numărul trei milioane unui client din China.