Marca germană Audi nu se află în cea mai bună perioadă a sa, anunțând vânzări în scădere la nivel global, în trimestrul 1, cu peste 7 procente mai puțin decât în perioada ianuarie - martie 2016.
Audi a raportat un volum de vânzări de 422.600 automobile în primul trimestru al anului, în scădere cu 7,3% comparativ cu intervalul similar de anul trecut. Cauzele principale sunt, potrivit companiei Audi, scăderile masive din China, unde vânzările au scăzut cu 22 de procente. Pe celelalte piețe majore, Europa de Vest și America de Nord, marca celor patru inele a înregistrat creșteri de 2,4% și, respectiv, 8,6%.
Audi marchează de mai multe luni probleme în menținerea poziției câștigate în China, operând mai multe schimbări de personal și de organizare.
Pe piețele europene Audi a înregistrat rezultate pozitive, începând cu Germania (82.968 de mașini, +2,1%), Spania (14.737 mașini, +5,2%) și Italia (17.190 mașini, +16,3%). Întreaga piață europeană a crescutr cu 2%, la un volum total de 226.750 vehicule. Doar în martie, Audi a vândut în Europa 98.500 automobile, cu 1,3% mai multe decât în martie 2016.
Piața din SUA a evoluat și mai bine, dovedind că a depășit momentul Dieselgate, astfel că vânzările au crescut cu 8,8%, la 45.647, în cele trei luni. Aici sunt așteptate creșteri și mai mari, deoarece urmează lansarea noii generații Q5.