Constructorul german BMW a anunțat că a atins pragul de un milion de autovehicule electrificate, cu mărcile sale, reprezentând mașini hibrid și complet electrice.
Mărcile BMW și Mini sărbătoresc un moment important din viața companiei: vânzarea a nu mai puțin de un milion de automobile cu motor electric sau cu propulsie hibridă cu încărcare. Mașina care a marcat acest prag istoric a fost un iX xDrive40, al cărui cumpărător a primit cadou un wallbox precum și credit pentru încărcare la stațiile BMW din Europa.
Din volumul de 1 milion de vehicule electrificate (full-electric și PHEV), mașinile complet electrice reprezintă aproximativ un sfert, însă BMW nu a comunicat cifrele exacte pe categorii. Anul acesta, grupul a vândut, în primele trei trimestre, 231.575 de automobile electrificate, însă doar 59.688 au fost complet electrice, celelalte fiind mașini cu motoare pe benzină, susținute de un motor electric.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Livrarea unui milion de vehicule electrificate marchează o bornă importantă în transformarea noastră și suntem pregătiți pentru următoarea: țintim să atingem pragul de două milioane în numai doi ani”, a declarat Peter Nota, responsabil cu vânzările în boardul BMW Group. El mai spune că planurile companiei prevăd atingerea unui astfel de prag chiar și cu mașinile cu propulsie exclusiv electrică, în 2025. „Ne așteptăm ca cel puțin unul din două vehicule ale grupului BMW să fie complet electric în 2030”, a mai spus Nota.
BMW a lansat în luna noiembrie două modele extrem de importante pentru ofensiva electrică a grupului, i4 și iX, care ar trebui să înregistreze foarte curând vânzări bune, deoarece ele vin cu o alternativă apreciată de public pe segmentul pe care până nu demult Tesla făcea legea.
Lansările de mașini electrificate ale BMW Group pregătite pentru perioada următoare inclus versiunile complet electrice ale Seriei 7 și X1, în timp ce Seria 5 electrică va fi lansată în 2023.