Vânzările BMW au crescut cu 5,2% în 2015, la 1,9 milioane de automobile, aceasta fiind cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009, transmite Bloomberg.
Astfel, BMW a rămas liderul pieței automobilelor de lux anul trecut, dar la o distanță mică de Mercedes-Benz, care ocupă poziția a doua. Vânzările Mercedes-Benz, divizia de automobile premium a Daimler, au crescut, în 2015, cu 13,4%, la 1,87 milioane de mașini.
"Ne așteptăm ca o parte din provocările de anul acesta să continue și în 2016 și este important să răspundem cu flexibilitate la condițiile de pe piețe pentru a păstra succesul actual", a spus Ian Robertson, membru al board-ului BMW, citat de MarketWatch.
CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz a atins un nou record de vânzări în 2015, depășind AudiÎn decembrie, livrările BMW au scăzut cu 0,7%, la 176.681 de unități, iar cel mai brusc declin, de 7,1%, a fost înregistrat pe piața din China. Spre comparație, livrările Mercedes au urcat în ultima lună din 2015 cu 9,1%, la 178.017 de automobile.
Vânzările grupului auto BMW (mărcile BMW și MINI) au crescut cu 6,1% anul trecut, la 2,25 milioane de mașini. Livrările Rolls-Royce Motors, companie deținută de BMW, au scăzut cu 7%, la 3.785 de unități.
BMW va prezenta două modele noi, M2 și X4 M40i, la Salonul Internațional Auto din America de Nord, care are loc la Detroit, începând de astăzi.
Anul trecut, Mercedes a depășit, pentru prima dată din 2010, producătorul Audi în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume. Audi, divizia de lux a Volkswagen, a înregistrat în 2015 o creștere a vânzărilor de 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini. Reprezentanții Audi și Mercedes au declarat anterior că vor să depășească BMW până în 2020.