Volvo a vândut, la nivel global, 503.127 de automobile în 2015, acesta fiind primul an din istoria de 89 de ani a companiei suedeze în care numărul de mașini livrate depășește jumătate de milion, se arată într-un comunicat al producătorului auto.
Hakan Samuelsson, CEO-ul companiei, spune că Volvo intenționează să devină, în următorii ani, unul dintre principalii producători de mașini premium.
Pe termen mediu, compania țintește vânzări anuale de 800.000 de mașini, dintre care 10% ar urma să fie generate de modele electrice, potrivit reprezentanților companiei.
În octombrie, Volvo a anunțat că toate modelele noi pe care le va lansa vor avea și o versiune hibrid plug-in (cu baterii reîncărcabile la o sursă externă de energie electrică), iar în 2019 compania va produce primul model integral electric.
Constructorul auto va prezenta, săptămâna viitoare, la Salonul auto de la Detroit un nou sedan de lux, S90, prin care încearcă să își îmbunătățească poziția în clasamentul producătorilor de mașini premium.
În prezent, piața automobilelor de lux este dominată de BMW, Mercedes-Benz și Audi. În pofida creșterilor raportate de Volvo, distanța între producătorul suedez și liderii pieței premium rămâne substanțială.
Vânzările Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a Daimler, au crescut, în 2015, cu 13,4%, la valoarea record de 1,87 milioane de mașini, potrivit unui anunț făcut astăzi de companie.
Astfel, Mercedes a depășit în acest an Audi în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume. Audi, divizia de lux a Volkswagen, a înregistrat în 2015 o creștere a vânzărilor de 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini.
BMW, care deține din 2005 titlul de cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial, va publica rezultatele pe 2015 abia luni.